[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Pomen pravljic za socialno-čustveni razvoj otrok

Saška Škrubej (2017) Pomen pravljic za socialno-čustveni razvoj otrok. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2352Kb)

    Povzetek

    Spodbujanje osebnostnega in socialno-čustvenega razvoja otrok je pomembna naloga strokovnih delavcev v vrtcu in šoli, pri čemer so jim na voljo različne metode in tehnike. Poslušanje in pripovedovanje pravljic je za otroka pomembna razvojna spodbuda, saj imajo pravljice velik pomen za otrokov osebnostni, moralni in socialno-čustveni razvoj. Teoretični del magistrskega dela obravnava značilnosti socialno-čustvenega razvoja otrok v zgodnjem in srednjem otroštvu ter pomen krepitve njegovih socialno-čustvenih spretnosti, kjer imajo pomembno vlogo tudi vzgojitelji in učitelji. Prav tako predstavljam različne definicije pravljice ter teoretične pristope pri njeni obravnavi, pri čemer se osredotočam na razvojni in psihološki pomen pravljic, zlasti za socialno-čustveni razvoj otrok. Pravljico umeščam v vzgojno-izobraževalni kontekst, predstavljam njen pomen za predšolske in šolske otroke, ter značilnosti njenega posredovanja. V empiričnem delu sem z opazovanjem otrok, z individualnimi pogovori z njimi ter z izvajanjem pravljičnih delavnic, želela preveriti značilnosti socialno-čustvenega doživljanja in vedenja otrok (izražanje veselja, zaupljivost, strpnost, socialna vključenost, mirnost in prosocialnost) pred, med in po izvedbi pravljičnih delavnic. Vzorec predstavljata ena skupina predšolskih (N=23) in ena skupina šolskih (N=23) otrok, znotraj vsake skupine pa še štirje posamezni otroci. Pred izvedbo pravljičnih delavnic so bili predšolski otroci manj strpni in mirni kakor šolski otroci, po izvedbi pravljičnih delavnic pa je socialno-čustveno vedenje predšolskih otrok pri večini opazovanih področij napredovalo bolj kakor vedenje šolskih otrok, kar se je pokazalo tako pri celi skupini kot pri posameznih opazovanih otrocih. Nekatere pravljične delavnice so bile otrokom bolj blizu kot druge. Socialno-čustveno vedenje predšolskih in šolskih otrok je bilo najustreznejše med delavnico Reševanje konfliktov, najmanj ustrezno pa med delavnicama Medosebni odnosi (predšolski otroci) in Čustva (šolski otroci). Izvedena raziskava je pomemben doprinos k praksi vzgojno-izobraževalnega dela, saj lahko s pravljičnimi delavnicami v daljšem časovnem obdobju spodbujamo otrokov socialno-čustveni razvoj in dosežemo spremembe v njihovem vedenju.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: predšolski otroci, šolski otroci, pravljica, socialno-čustveni razvoj
    Število strani: 110
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Milena Mileva BlažićMentor
    doc. dr. Simona ProsenSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11490377)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4411
    Datum vnosa: 22 Mar 2017 09:53
    Zadnja sprememba: 22 Mar 2017 09:53
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4411

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa