[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Spodbujanje celostnega razvoja otroka po vzgojno-izobraževalnem programu ʺVzgoja za življenjeʺ

Meta Kurent Golob (2017) Spodbujanje celostnega razvoja otroka po vzgojno-izobraževalnem programu ʺVzgoja za življenjeʺ. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2034Kb)

    Povzetek

    Čas, ki ga otrok preživi v šoli, ima velik in pomemben vpliv na njegov razvoj in nadaljnje življenje. V teoretičnem delu magistrskega dela so opredeljena temeljna področja otrokovega razvoja; telesno-gibalni, čustveni in socialni, kognitivni ter razvoj volje oz. storilnostne motivacije. Posamezna področja razvoja so med seboj tesno povezana. Pomembno je, da je otrok uravnoteženo deležen spodbud na vseh področjih razvoja, da okolje z otrokom dela kot s celoto in se ne ukvarja zgolj s posameznim razvojnim področjem. Med otrokovim odraščanjem se intenzivnost razvoja na posameznih področjih spreminja. V magistrskem delu so opisane glavne značilnosti nekaterih zasebnih šol, ki delujejo v Sloveniji. Med njimi je tudi šola, ki sledi vzgojno-izobraževalnemu programu »Vzgoja za življenje«, kjer je eno glavnih načel prav načelo spodbujanja celostnega razvoja otroka. V empiričnem delu sem raziskala, v kolikšni meri je celosten razvoj otroka upoštevan v šoli, ki deluje po vzgojno-izobraževalnem programu »Vzgoja za življenje«. Z namenom, da pregledam situacijo iz različnih zornih kotov, sem opravila triangulacijo metod raziskovanja. Zanimalo me je, v kolikšni meri je načelo celostnega razvoja otroka izraženo v končnih poročilih o napredovanju otroka, kako je načelo celostnega razvoja otroka upoštevano pri pouku in kaj o tem mislijo starši, katerih otroci se šolajo po omenjenem vzgojno-izobraževalnem programu. Opravila sem kvalitativno raziskavo, za boljši pregled pa sem končna poročila o napredovanju učencev, šolanih po vzgojno-izobraževalnem programu »Vzgoja za življenje«, primerjala s končnimi spričevali učencev, šolanih po javnem vzgojno-izobraževalnem programu. Raziskava je pokazala, da je največji del pouka v vzgojno-izobraževalnem programu »Vzgoja za življenje« namenjen kognitivnemu razvoju otrok. Sledijo dejavnosti, ki spodbujajo čustven in socialni razvoj posameznika, za njimi so glede na delež aktivnosti pri pouku tiste, ki spodbujajo telesni razvoj, najmanjši delež pa je dejavnosti, ki spodbujajo razvoj volje. Vsebinska analiza končnih spričeval in poročil o otrokovem napredovanju je pokazala, da v obeh vzgojno-izobraževalnih programih največ stavkov opisuje otrokov kognitivni razvoj, najmanj pa razvoj otrokove volje (storilnostne motivacije). Končna spričevala javne šole vsebujejo statistično pomembno večji delež stavkov, ki opisujejo otrokov kognitivni razvoj kot končna poročila o otrokovem napredovanju v vzgojno-izobraževalnem programu »Vzgoja za življenje«. Nasprotno se v končnih poročilih o otrokovem napredovanju po vzgojno-izobraževalnem programu »Vzgoja za življenje« na čustveni in socialni razvoju nanaša večji delež stavkov kot v spričevalih javne šole. To kaže, da končna poročila o otrokovem napredovanju v vzgojno-izobraževalnem programu »Vzgoja za življenje« posegajo na več področij razvoja kot spričevala javne šole. Starši otrok, ki se šolajo po vzgojno-izobraževalnem programu »Vzgoja za življenje« menijo, da omenjeni vzgojno-izobraževalni program spodbuja celosten razvoj otroka, to opažajo tudi v poročilih o otrokovem razvoju, poleg tega pa se jim zdijo tudi dejavnosti pri pouku zdijo celostno naravnane. Zadovoljni so s komunikacijo z učitelji in v veliki meri opažajo, da se celostno delo z otrokom v šoli izraža tudi na njihovem življenju izven časa, ki ga preživijo v šoli. Opažajo, da otrok pozna tehnike za umirjanje in jih zna uporabiti, da je v času šolanja v vzgojno-izobraževalnem programu »Vzgoja za življenje« dodatno razvil občutek za soljudi ter da ima boljšo samopodobo in pozitivnejši pogled na svet kot pred šolanjem v omenjenem vzgojno-izobraževalnem programu.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: Celosten razvoj otroka, telesni razvoj, čustveni in socialni razvoj, kognitivni razvoj, razvoj volje, vzgojno-izobraževalni program »Vzgoja za življenje«, pouk
    Število strani: 75
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Alenka PolakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11489097)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4406
    Datum vnosa: 21 Mar 2017 10:01
    Zadnja sprememba: 21 Mar 2017 10:01
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4406

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa