[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Lutka, ljubljenec skupine: vsi enaki, vsi drugačni

Karin Ropotar (2017) Lutka, ljubljenec skupine: vsi enaki, vsi drugačni. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    V vrtcu se otroci dnevno srečujejo z dejavnostmi, ki zavzemajo več področij opredeljenih v Kurikulumu za vrtce. Med pomembnimi je tudi umetnost pod katero spada tudi lutka. Diplomsko delo z naslovom Lutka, ljubljenec skupine: vsi enaki, vsi drugačni v teoretičnm delu obravnava lutko, vrste lutk, njeno vlogo v vrtcu ter vpliv le-te na otrokov razvoj. Opisan je tudi potek izdelave ročne lutke po zgledu lutke Jaka Znakec (Signing Sam). Lutka je sredstvo, preko katerega se lahko tako mi kot tudi otroci urijo v verbalni in neverbalni komunikaciji. In tudi zadnja ima v vrtcu izjemen pomen. Otrokova prva komunikacija pred prvo besedo so kretnje. S pomočjo kretenj otrok z nami vzpostavlja komunikacijo. Znakovni jezik oz. Baby Sign language je način komunikacije, ki je prilagojen predšolskim otrokom in predvsem pripomore k boljši komunikaciji in boljšemu razvoju govora pri dojenčkih hkrati pa ga lahko zelo dobro izkoristimo tudi pri starejših otrocih. Zato sem v diplomskem delu opredelila tudi znakovni jezik, kdo ga uporablja, t. i. Baby Sign Language in njegove prednosti uporabe le-tega v predšolskem obdobju. V empiričnem delu sem lutko, znakovni jezik in temo drugačnosti povezala v dejavnosti, ki sem jih izvajala v vrtcu. Drugačnost po Kurikulumu za vrtce spada pod področje družbe. S spoznavanjem drugačnosti v vrtcu otrokom nudimo osnovo za vzgajanje medsebojne strpnosti in spoštovanja drugačnosti. V diplomskem delu sem opredelila tudi temo drugačnosti, njeno definicijo, stereotipe in predsodke, kdaj je primerno obdobje za predstavitev drugačnosti in kako poteka sprejemanje drugačnosti med sovrstniki. V empiričnem delu imam zapisane dejavnosti v vrtcu, ki sem jih izvajala 6 tednov. Po analizi izbranih podatkov sem ugotovila, da ima lutka kot ljubljenec skupine izjemne pozitivne vplive na vse vidike otrokovega razvoja, medsebojne odnose ter pri izražanju čustev in občutij. Lutka mi je bila v izjemno pomoč pri spoznavanju skupine gluhih in naglušnih ter učenju kretenj, saj je otrokom predstavljala izjemno motivacijo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: lutka – ljubljenec skupine, izdelava lutke Miha Znakec (Signing Sam), znakovni jezik, drugačnost
    Število strani: 105
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    viš. pred. dr. Helena KorošecMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11488329)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4395
    Datum vnosa: 21 Mar 2017 07:15
    Zadnja sprememba: 21 Mar 2017 07:15
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4395

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa