[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Odzivi vzgojiteljic in strokovnih delavk na stiske otrok v vrtcu

Kaja Sevčnikar (2017) Odzivi vzgojiteljic in strokovnih delavk na stiske otrok v vrtcu. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1955Kb)

    Povzetek

    Stiske predstavljajo del vsakdanjega življenja. Z njimi se srečujemo tako odrasli kot tudi najstniki in otroci. Najranljivejša skupina pri doživljanju stisk so najmlajši otroci, saj sami še niso opremljeni z mehanizmi za soočanje z njimi. Magistrsko delo se nanša na otroke, ki so vključeni v institucionalno predšolsko vzgojo. V nalogi raziskujem odzive vzgojiteljic in strokovnih delavk pri zaznanih stiskah otrok ter odkrivam pomen preventivnega delovanja vzgojiteljic in strokovnih delavk na tem področju. V teoretičnem delu opredelim otrokov razvoj v predšolskem obdobju in potrebe malčka in otroka v zgodnjem otroštvu. Sledi opredelitev vloge vzgojiteljice in pomen za otrokov razvoj. Nadaljujem z osrednjim delom, ki zajema opredelitev stiske otroka z navedbo in opredelitvijo možnih zgodnjih znakov stisk in opredelitev pojavnosti čustevnih in vedenjskih težav. Sledijo nekatere možne smernice in strategije za soočanje in zmanjševanje stisk otrok ter smernice za prevenitvno podporo tako celotnega sistema vrtca, skupine v vrtcu kot tudi posameznika. Empirični del sloni na kvalitativni raziskavi, v katero je bilo vključenih sedem vzgojiteljic in tri strokovne delavke iz različnih vrtcev po Sloveniji. Zanimalo me je, kako se vzgojiteljice in druge strokovne delavke v vrtcu odzivajo in pristopajo k zaznanim stiskam otrok in izstopajočemu vedenju, katera vedenja zaznajo pri predšolskih otrocih kot najbolj čustveno in vedenjsko izstopajoča ter kakšne so dobre prakse, ki jih uporabljajo vzgojiteljice in strokovne delavke v okviru zgodnje obravnave in preventivnega delovanja pri soočanju s stiskami otrok. Ugotovila sem, da intervjuvanke zaznane stiske otrok in posledično izstopajoče vedenje najpogosteje povezujejo s spremembami in se na njih tudi razumevajoče in previdno odzovejo. Najpogosteje spremembe, ki povzročajo stisko, izhajajo iz primarne družine, nemalokrat pa otroci doživljajo stisko tudi zaradi sprememb pri uvajanju in vstopu v vrtec ter sami skupini v vrtcu.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: vrtec, stiske otrok, čustvene in vedenjske težave, predšolsko obdobje, vzgojiteljice, preventivna podpora
    Število strani: 89
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Jana Rapuš PavelMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11475017)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4389
    Datum vnosa: 02 Mar 2017 09:20
    Zadnja sprememba: 02 Mar 2017 09:20
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4389

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa