[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Primerjava pomnjenja informacij o živalih in rastlinah pri učencih 4. in 5. razreda

Saša Mencin (2017) Primerjava pomnjenja informacij o živalih in rastlinah pri učencih 4. in 5. razreda. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (9Mb)

    Povzetek

    Zanimanje za naravoslovje pri mladih upada, pristnega sitka z naravo pa je vse manj. S primerjavo pomnjenja informacij o različnih živalskih in rastlinskih skupinah želim prispevati k odkrivanju motivacijskih sestavin, ki bi povečale zanimanje za naravoslovne vsebine. Raziskava je temeljila na deskriptivni in kavzalno neeksperimentalni metodi empiričnega pedagoškega raziskovanja. Pri raziskovanju sem uporabila empiričen kvantitativen pristop. V raziskavi je sodelovalo 90 učencev četrtega in petega razreda Osnovne šole Ig. Ker poučevanje in učenje naravoslovja in tehnike navadno bazira na učbenikih, sem analizirala slikovno gradivo, ki ga učbeniki ponujajo učencem za »ilustracijo« učne snovi. Ugotovila sem, da v slikovnem gradivu učbenikov prevladujejo živali, natančneje vretenčarji. Tudi rezultati vprašalnika kažejo na to, da so udeleženci raziskave v povprečju izrazili večjo naklonjenost do vretenčarjev in si o tej sistematski skupini zapomnili največ informacij, kar je morda deloma tudi posledica večjega poudarka na vretenčarjih pri poučevanju naravoslovnih vsebin. Najboljše rezultate so učenci dosegli pri določanju sistematske skupine, o kateri so imeli tudi najboljše predznanje. Z rezultati raziskave želim prispevati k razvoju didaktike naravoslovja in pedagoške psihologije, hkrati pa želim opozoriti na ogrožene organizme.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: živali, rastline, interes za naravoslovje, spomin in pomnjenje
    Število strani: 134
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Gregor TorkarMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11466057)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4383
    Datum vnosa: 20 Feb 2017 12:08
    Zadnja sprememba: 20 Feb 2017 12:08
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4383

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa