[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Participacija otrok - naši radovedni kotički

Eva Poklar (2017) Participacija otrok - naši radovedni kotički. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1829Kb)

    Povzetek

    Participacija je v SSKJ-ju (2000) opredeljena kot udeležba, sodelovanje. To pomeni, da so pobude, ideje in mnenja otrok ključnega pomena za kreiranje življenja in ustvarjanja v vrtcu. Pomemben premik v razmišljanju o otrocih in upoštevanju njihovega mnenja je bilo sprejetje Konvencije o otrokovih pravicah (1989). Participacija je ena izmed značilnosti pedagoškega koncepta, imenovanega Reggio Emilia. Poleg participacije posveča posebno pozornost prostoru, pri čemer ugotavlja, da sta razgibanost prostora in projektno delo ključnega pomena (Devjak, Batistič Zorec in sod. 2009: 10–11). Navedeno pripomore k dobremu počutju otrok, sprejetosti, kar je še toliko bolj pomembno, saj otroci v vrtcu preživijo veliko časa. V teoretičnem delu sem se osredinila na opredelitev participacije ter preučila, v katerih dokumentih je omenjena in opredeljena. Zanimala me je vloga vzgojitelja v procesu zagotavljanja enakih možnosti za participacijo otrok. Predstavljena je participacija v pristopu Reggio Emilia. V nadaljevanju sem se osredinila na proces projektnega dela in aktivne udeležbe otroka v tem procesu. Povzete so ugotovitve raziskav na področju participacije. V empiričnem delu je predstavljen projekt Naši radovedni kotički. Izveden je bil kot projekt reševanja problemov odprtega tipa, v katerem so ključno vlogo odigrali otroci: načrtovali in izvajali so svoje kotičke ter ob tem spoznavali, ali so vse njihove zamisli izvedljive. Soustvarjali so kotičke in uresničevali ideje v povezavi z njihovim opremljanjem. Postavili in opremili smo štiri kotičke. Njihove želje so bile uresničene v celoti, omejeni smo bili le s prostorom in pripomočki. Na začetku je bilo njihovo razmišljanje omejeno, ker niso vajeni tovrstnega načina dela.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: participacija, Reggio Emilia, projektno delo, otrok, aktivnost
    Število strani: 46
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Nada TurnšekMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11465545)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4382
    Datum vnosa: 16 Feb 2017 13:34
    Zadnja sprememba: 16 Feb 2017 13:34
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4382

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa