[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Medpredmetno povezovanje glasbene umetnosti in družboslovja s pristopom "Orff-Schulwerk"

Mojca Debeljak (2017) Medpredmetno povezovanje glasbene umetnosti in družboslovja s pristopom "Orff-Schulwerk". Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Medpredmetno povezovanje glasbene umetnosti in družboslovja je v prvem in drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovnih šol dokaj pogosto, a prevečkrat pomanjkljivo, nesmiselno, premalo poglobljeno in predvsem necelostno. Kot pomoč pri celostnem medpredmetnem poučevanju nam je lahko celostni glasbeno-gibalni pristop »Orff-Schulwerk«, ki se v svoji izhodiščni ideji z obema področjema močno prepleta. Ker je vsako izmed teh področij že samo po sebi holistično, se z upoštevanjem skupnih izhodišč in združevanjem njihovih celosti tvori celovitost medpredmetnega povezovanja s povečanimi razsežnostmi. V raziskavi nas je zanimalo, katere dejavnosti pristopa »Orff-Schulwerk« omogočajo uresničevanje izbranih ciljev družboslovnih tem o ljudskih običajih, šegah in navadah, o prometu in o življenju v prazgodovini. Raziskovali smo, kako cilje dosegajo učenci različnih razredov. Preučevali smo vživljanje v ljudsko igro in izražanje zmožnosti elementarnega muziciranja ter sprejemanje in odzivanje na neverbalno komunikacijo v glasbenem jeziku s pristopom »Orff-Schulwerk« pri medpredmetni povezavi z družboslovjem. Raziskava je bila naravnana akcijsko, kot kombinacija kvalitativnega in kvantitativnega pristopa. Z enaindvajsetimi učenci smo v šestih tednih izvedli sedemnajst učnih ur, ki smo jih posneli z video kamero, vsa opažanja pa smo sproti zapisovali v raziskovalni dnevnik. Ob koncu vsakega tedna smo doseganje učnih ciljev družboslovnih tem preverjali s kratkimi preizkusi znanj v različnih oblikah. Te smo kvantitativno analizirali z vidika doseganja učnih ciljev, video posnetke in zapiske iz raziskovalnega dnevnika pa kvalitativno analizirali s pomočjo kodiranja. S kontinuiranim delom po pristopu »Orff-Schulwerk« so učenci različnih razredov napredovali na vseh preučevanih področjih; pri vživljanju, elementarnosti muziciranja in neverbalnem sporazumevanju, doseganju družboslovnih učnih ciljev (operativnih in splošnih). Rezultati so pokazali, da »Orff-Schulwerk« vpliva na celosten razvoj učencev. Ugotovitve dokazujejo, da se je kvaliteta medpredmetnega učenja in poučevanja s kontinuiranim delom po pristopu »Orff-Schulwerk« zvišala. Izsledki raziskave bi bili lahko podlaga za razvijanje novega, perspektivnega modela medpredmetnega povezovanja, kar predstavlja pomemben doprinos na področje celostnega poučevanja. Raziskava lahko služi kot ideja ali osnova za medpredmetno povezovanje glasbene umetnosti in družboslovja. Uporabna vrednost raziskave se implicira skozi pristop »Orff-Schulwerk« (naj si bo ta v sklopu medpredmetnega povezovanja ali ne) kot strategija za spodbujanje razvojnih področij učencev, pristop v inkluzivni pedagogiki, doživljajski pedagogiki, glasbenih terapijah, kot možnost diferenciacije in individualizacije …

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: »Orff-Schulwerk«, medpredmetno povezovanje, glasbena umetnost, družboslovje, celosten pouk, neverbalna komunikacija
    Število strani: 174
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Maja UmekMentor
    asist. dr. Konstanca ZalarSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11447369)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4371
    Datum vnosa: 06 Feb 2017 12:32
    Zadnja sprememba: 06 Feb 2017 12:32
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4371

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa