[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Participacija otrok pri dejavnostih na prostem v vrtcu

Zdenka Jan (2016) Participacija otrok pri dejavnostih na prostem v vrtcu. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (708Kb)

    Povzetek

    Današnji življenjski ritem in sodobne tehnologije nas vedno bolj zapirajo v prostore, kjer je gibanje omejeno. Ti vzorci se lahko pojavijo že zelo zgodaj v otroštvu. Zato želim ugotoviti, kako in koliko vzgojitelji omogočajo in spodbujajo dejavnosti na prostem. Otrokom smo dolžni zagotoviti zdrav način življenja, jih naučiti uživati v naravi ter jim omogočiti čim več aktivnosti na prostem. Prepričana sem, da lahko veliko idej uresničimo zunaj, v naravi, ne le v zaprtem prostoru, saj lahko otrok ob pomoči vzgojitelja v naravnem okolju vsako situacijo izkoristi za učenje, vzpostavljanje interakcij z vrstniki ter objekti na prostem. Bivanje na prostem vzgojiteljem nudi ogromno možnosti za učenje otrok, le smiselno ga moramo načrtovati. Raziskava je kvantitativna, vzorec je zajemal 117 strokovnih delavcev, zaposlenih v Vrtcu Velenje. Uporabila sem anketni vprašalnik. Raziskovala sem, kakšna so stališča strokovnih delavcev do bivanja otrok na prostem, koliko časa otroci povprečno na dan preživijo na prostem ter kako pogosto v načrtovanje, izvajanje ter evalvacijo dejavnosti na prostem vključujejo otroke. Zanimalo me je tudi, ali obstajajo razlike v stališčih in upoštevanju participacije otrok pri dejavnostih na prostem med vzgojitelji in pomočniki vzgojitelja ter med strokovnimi delavci prvega in drugega starostnega obdobja. Dobljene rezultate sem interpretirala ter primerjala s preteklimi raziskavami s tega področja. Rezultati raziskave kažejo, da se strokovni delavci zavedajo pomena bivanja na prostem, vendar ga ne izkoriščajo v tolikšni meri kot bi ga lahko. Strokovni delavci dejavnosti na prostem povezujejo z različnimi področji kurikula, vendar bi se morali v večji meri zavedati pomena vključevanja otrok v načrtovanje, izvajanje in evalvacijo vzgojnega dela, saj to pomembno pripomore k razvoju otroka.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: predšolska vzgoja, dejavnosti na prostem, vloga vzgojiteljev, participacija otrok
    Število strani: 50
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Marcela Batistič ZorecMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11446601)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4369
    Datum vnosa: 03 Feb 2017 11:09
    Zadnja sprememba: 03 Feb 2017 11:09
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4369

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa