[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vloga socialnega pedagoga pi delu z nadarjenimi učenci v osnovni šoli

Barbara Vrbič (2011) Vloga socialnega pedagoga pi delu z nadarjenimi učenci v osnovni šoli. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1757Kb)

    Povzetek

    Nadarjene učence zaradi njihovih značilnosti in posebnosti uvrščamo v skupino otrok s posebnimi potrebami. Ti otroci potrebujejo za zadovoljitev lastnih in družbenih ciljev ter razvoj lastnih spretnosti prilagojene učne in vzgojne dejavnosti. Za to pa je v prvi vrsti potrebno dobro razumevanje nadarjenosti in poznavanje številnih lastnosti, ki se lahko odražajo pri nadarjenih učencih, saj je le-to v veliko pomoč pri njihovem odkrivanju in identifikaciji. Pri vsem tem imata pomembno vlogo družina in šola, kakovostno sodelovanje med njima pa ima pozitiven vpliv na razvoj otroka in njegov šolski uspeh. Kot eden od poklicnih profilov v šolski svetovalni službi je lahko tudi socialni pedagog del vzgojno-izobraževalnega procesa nadarjenih učencev. Raziskati, kako je v poklicno vlogo socialnega pedagoga umeščeno delo z nadarjenimi učenci, je bil tudi osrednji cilj celotnega diplomskega dela. Rezultati pričujoče raziskave o obstoječem stanju dela z nadarjenimi učenci na slovenskih osnovnih šolah, ki je bila izvedena na vzorcu šestindvajsetih socialnih pedagogov, ki so tam zaposleni, kažejo, da le polovica socialnih pedagogov opravlja delo z nadarjenimi učenci, pri tem pa se njihova vloga razteza od koordinacije dela med učenci, učitelji in starši, evidentiranja in identificiranja nadarjenih učencev, pisanja individualiziranih programov in evalvacije dela do neposrednega sodelovanja z nadarjenim učencem, kar obsega različne oblike svetovalnih aktivnosti in izvajanje številnih dodatnih dejavnosti. Kljub temu, da šole za spopadanje s težavami nadarjenih otrok torej že izvajajo različne dejavnosti, pa bi bilo po mnenju socialnih pedagogov potrebno uvesti še nekatere. In kako dobro so socialni pedagogi usposobljeni za omenjeno delo? Po njihovih ocenah so razmeroma dobro opremljeni s kompetencami za delo z nadarjenimi učenci, ki so jih večinoma pridobili z izkušnjami na delovnem mestu, s prebiranjem strokovne literature in na dodatnih izobraževanjih. Velika večina pa kljub vsemu izraža željo oziroma potrebo po dodatnih znanjih na tem področju.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: nadarjenost, socialni pedagog, osnovna šola, svetovanje
    Število strani: 84
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Alenka PolakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8974409)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 436
    Datum vnosa: 21 Okt 2011 14:10
    Zadnja sprememba: 21 Okt 2011 14:10
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/436

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa