[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Ustvarjalni potencial pri prepoznanih nadarjenih učencih v drugem triletju osnovne šole

Manca Kavčič (2016) Ustvarjalni potencial pri prepoznanih nadarjenih učencih v drugem triletju osnovne šole. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1715Kb)

    Povzetek

    Namen magistrskega dela je preizkus uporabe EPoC testa za oceno ustvarjalnega potenciala v slovenski osnovni šoli in ugotavljanje morebitnega doprinosa EPoC testa k nadaljnjemu ugotavljanju ustvarjalnega potenciala in prepoznavanju nadarjenih učencev pri vsakodnevnem delu učiteljev v slovenskem vzgojno-izobraževalnem prostoru. V teoretičnem delu je skozi spoznanja različnih avtorjev predstavljen pojem ustvarjalnosti, merjenje ustvarjalnosti, odnos med ustvarjalnostjo in nadarjenostjo in vpliv okolja na ustvarjalnost. Poudarek je na naložbeni teoriji ustvarjalnosti, ki je temelj EPoC testa, predstavitvi tega testa, njegovi dosedanji uporabi ter postopku prepoznavanja nadarjenosti v slovenskem osnovnem šolstvu. Empirično sem na osnovi kvantitativnega pristopa raziskala, kakšen ustvarjalni potencial kažejo prepoznani nadarjeni slovenski učenci oziroma kakšen je odnos med rezultati testa EPoC – oblika A in rezultati, pridobljenimi v postopku prepoznavanja nadarjenih učencev po Konceptu: Odkrivanje in delo z nadarjenimi učenci v devetletni osnovni šoli z instrumenti OLNAD07, WISC ali RPM ter TTCT. Njihove besedno-literarne in slikovno-likovne izdelke sem ovrednotila po standardnem postopku in ugotavljala prisotnost šestih tipov ustvarjalnega potenciala med učenci, ki so bili vključeni v raziskavo. S korelacijsko analizo sem ugotavljala odnos med doseženim rezultatom učencev na EPoC testu in rezultati postopka prepoznavanja nadarjenosti (TTCT, WISC ali RPM, OLNAD07). Rezultati so pokazali, da je med učenci iz vzorca najpogostejši »visoki« tip ustvarjalnega potenciala, pri nobenem učencu pa se ni pokazal »integrativni« tip ustvarjalnega potenciala. Empirični izsledki niso pokazali statistično pomembne povezanosti med količniki EPoC testa in rezultati učencev, doseženimi na RPM oziroma TTCT, statistično pomembna razlika pa se je pokazala pri integrativno-verbalnem količniku EPoC testa med učenci, ki so bili prepoznani kot nadarjeni na OLNAD07 učnem, glasbenem in/ali dramskem področju, in ostalimi učenci.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: ustvarjalnost, ustvarjalni potencial, nadarjeni učenci, EPoC – Test za oceno ustvarjalnega potenciala, TTCT – Torranceov test ustvarjalnega mišljenja, RPM – Ravenove progresivne matrice, OLNAD07
    Število strani: 69
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Mojca JuriševičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11434569)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4354
    Datum vnosa: 26 Jan 2017 13:26
    Zadnja sprememba: 26 Jan 2017 13:26
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4354

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa