[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Utelešenost in čuječnost - kaj imata skupnega tako pri učencih kot pri učiteljih?

Vesna Geršak (2016) Utelešenost in čuječnost - kaj imata skupnega tako pri učencih kot pri učiteljih?. V: Mednarodna konferenca Mindfulness, 20 Oct - 22 Oct 2016, Ljubljana.

[img] PDF
Download (700Kb)

    Povzetek

    V tehnološko razvitih družbah potreba po fizičnih, utelešenih aktivnostih v vsakdanjem življenju, izražanju in komunikaciji izginja. Izginjanje fizične aktivnosti je za otrokov razvoj kritična, saj je raznolika fizična aktivnost osnova za zdrav razvoj in učenje. V prispevku so povzeti glavni zaključki raziskave o prepričanjih in stališčih 112 učiteljev o vlogi gibalnih dejavnosti pri učenju in poučevanju, načinih vključevanja giba v pouk in učinkih, ki jih zaznavajo učitelji pri učencih. Pridobljeni podatki so primerjani v odnosu do učiteljeve zaznave samoučinkovitosti in izgorelosti pri poučevanju. V raziskavi so uporabljeni kvantitativni in kvalitativni raziskovalni pristopi. Glavni rezultati raziskave kažejo, da je izobraževanje iz ustvarjalnega giba pripomoglo k pozitivnim stališčem učiteljev o učenju skozi gib. Po izobraževanju so se stališča učiteljev do ustvarjalnega giba in načini uporabe giba pri učencih spremenili v smeri celostnega in izkustvenega učenja in poučevanja. Pozitivni učinki pristopa se po mnenju učiteljev odražajo predvsem na čustveno-socialnem in kognitivnem razvoju otrok. Prav tako se je po izobraževanju in uporabi ustvarjalnega giba v praksi povečala zaznava učiteljeve samoučinkovitosti, občutje izgorelosti pa se je zmanjšalo. Rezultati pričajo, da uporaba giba pri učenju in poučevanju pripomore k psihičnemu blagostanju tako učencev kot tudi učiteljev. Z integracijo giba v učni proces namreč otrokom poleg lažjega razumevanja učne snovi omogočamo občutenje lastnega telesa, igro, usmerjanje svojih misli v gibne kreacije, sprostitev, povezanost s sošolci. Otrok (in učitelj) se ob tem zaveda svojih misli, zaznav, počutja, čustev in telesa – govorimo lahko o tako imenovanem stanju zavesti v danem trenutku, ki je prav tako lastno čuječnosti.

    Tip vnosa: Prispevek na konferenci ali delavnici (Članek)
    Ključne besede: celostno učenje in poučevanje, čuječnost, izobraževanje učiteljev, ustvarjalni gib kot učni pristop, utelešena kognicija
    Povezani naslovi URL:
    URLTip URL
    http://www.eduvision.si/Content/Docs/Zbornik%20prispevkov%20MINDfulness%202016_SLO.pdfDrugo nahajališče
    http://cobiss6.izum.si/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=50126&rid=11306569&fmt=11&lani=siDrugo nahajališče
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    Oddelki: Oddelek za predšolsko vzgojo
    ID vnosa: 4352
    Datum vnosa: 24 Jan 2017 08:51
    Zadnja sprememba: 24 Jan 2017 08:51
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4352

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa