[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Družbene značilnosti in perspektive poklicnega življenja profesoric razrednega pouka

Mojca Kralj Ciglič (2016) Družbene značilnosti in perspektive poklicnega življenja profesoric razrednega pouka. Doktorska disertacija.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    V teoretičnem delu smo s študijem literature raziskovali družbene značilnosti in perspektive poklicnega življenja profesoric razrednega pouka. Zanimalo nas je, kako postaneš profesorica razrednega pouka, kako je v tej vlogi biti in kako v njej živeti, zato smo zajeli celoten pogled na poklic od poklicne vzgoje v procesu socializacije, odločanja in izbire poklica, poklicne identitete, feminiziranosti poklica, delovnih razmer, vrednotenja in doživljanja poklica do zadovoljstva z delovnim življenjem in kakovosti življenja. Teoretične vidike in izsledke drugih raziskav smo v empiričnem delu dopolnili z odgovori na raziskovalne cilje in hipoteze, do katerih smo prišli s štirimi različnimi anketnimi vprašalniki in sicer za študentke razrednega pouka, profesorice razrednega pouka, moške predstavniki inženirskih poklicev ter predstavnice in predstavnike drugih nepedagoških poklicev. Ugotovili smo, da na izbiro profesorskega poklica vpliva veliko različnih soodvisnih dejavnikov in da feminiziranost poklica ni moteča za nikogar, čeprav si profesorice v vodstvu želijo tudi svoje predstavnice. Drugi nepedagoški poklici profesoric ne dojemajo kot akademsko izobraženih intelektualk, vseeno pa poklic bolje vrednotijo kot mislijo profesorice. Študentke in profesorice doživljajo poklic kot neperspektiven tudi v primerjavi z inženirskimi poklici. Profesorice niso zadovoljne z delovnimi pogoji, plačilom in možnostjo napredovanja, z dodatnimi dejavnostmi pa se ne ukvarjajo, ker so že tako ali tako preobremenjene. Kljub nezadovoljstvu s poklicnim in delovnim življenjem ter omejenim kariernim možnostim so zadovoljne s poklicno izbiro, pa tudi o zamenjavi ne razmišljajo, saj je konkurenca na trgu delovne sile velika, zaposljivost žensk slaba, izobrazbeni profil profesoric pa ozek. Iz raziskave ugotovimo, da dejavniki, ki vplivajo na zadovoljstvo profesoric z delovnim življenjem kot največjim pokazateljem kakovosti življenja ne prispevajo dovolj k visoki kakovosti njihovega delovnega življenja. Izbira profesorskega poklica za ženske tako ni najbolj varna in perspektivna, njihovo življenje pa ne ravno kvalitetno. Pregled družbenih značilnosti in perspektiv poklicnega življenja profesoric razrednega pouka do sedaj še ni bil predmet raziskav, sploh pa ne tako sistematičen, kompleksen in ločen od drugih pedagoških profilov. Izsledki raziskave zato pomembno prispevajo k spremembi razumevanja žensk/profesoric razrednega pouka in njihovega poklicnega življenja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Doktorska disertacija)
    Ključne besede: profesorski poklic, profesorica razrednega pouka, delovne razmere, doživljanje in vrednotenje poklica, zadovoljstvo s poklicnim in delovnim življenjem, kakovost življenja
    Število strani: 260
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Cveta Razdevšek PučkoMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11431241)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4351
    Datum vnosa: 07 Feb 2017 12:17
    Zadnja sprememba: 07 Feb 2017 12:17
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4351

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa