[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Poučevanje svetlobe z različnimi vrstami didaktičnih iger v 3. razredu osnovne šole

Alja Vencelj (2017) Poučevanje svetlobe z različnimi vrstami didaktičnih iger v 3. razredu osnovne šole. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (3205Kb)

    Povzetek

    Igra je ena najpomembnejših dejavnosti v otroštvu. Vsi otroci imajo potrebo po igri ‒ tudi tisti, ki so že prestopili šolski prag. Zato je predvsem v prvem triletju osnovne šole pomembno vključevanje metode didaktične igre v poučevanje. Z didaktično igro pri predmetu spoznavanje okolja pri otrocih spodbujamo radovednost in aktivno udeležbo pri učenju. Lahko jo uporabimo v različnih etapah učne ure ‒ tako za uvajanje, usvajanje, urjenje, ponavljanje in preverjanje. Raziskave so pokazale, da didaktična igra pri pouku vpliva na motivacijo učencev, na njihovo aktivnost, na trajanje njihove pozornosti in posledično na njihovo znanje. V empiričnem delu sem raziskala znanje in motivacijo učencev tretjih razredov pri poučevanju svetlobe z didaktičnimi igrami. Zanimalo me je, kako se učinek posamezne didaktične igre razlikuje glede na razred in katera didaktična igra ima največji učinek na motivacijo ter znanje učencev. Igre, ki sem jih v empiričnem delu uporabila, so kviz, namizna igra in gledališka igra. Prav tako sem želela ugotoviti, kakšen pomen imajo ustrezno formulirane in poudarjene sklepne ugotovitve na znanje učencev. Raziskavo sem izvajala na mestni šoli v jugovzhodni Sloveniji. V raziskavo sem vključila 60 učencev iz treh oddelkov, starih 8 in 9 let. V razredu A je bilo 21 učencev, v razredu B je bilo 19 učencev, v razredu C pa 20 učencev. Vzorec, ki sem ga uporabila, je bil neslučajnostni in namenski. Pri raziskovanju sem uporabila deskriptivno in neeksperimentalno metodo. Prepletala sta se kvalitativni in kvantitativni raziskovalni pristop. Za zbiranje podatkov sem uporabila dve vrsti testov, in sicer pred- in poteste ter preverjanja znanja po vsaki učni uri. Prve so učenci rešili pred začetkom izvajanja učnih ur in deset dni po izvedbi zadnje učne ure. Druge pa so učenci rešili ob koncu vsake učne ure. Med izvedbo didaktičnih iger so učiteljice izvajale opazovanje z udeležbo. Svoja opažanja so vpisovale v vnaprej pripravljene opazovalne liste. Rezultati raziskave kažejo, da je večina učencev pri poučevanju z vsemi tremi vrstami didaktičnih iger dosegla učne cilje. S stališča znanja je bila najmanj učinkovita namizna igra, najučinkovitejše pa je bilo v A razredu senčno gledališče, v B in C razredu pa igra kviz. Motivacijsko najbolj učinkovita je bila v A razredu namizna igra, v B in C razredu pa so se učenci najraje igrali kviz. Najmanj učinkovito s stališča motivacije je bilo senčno gledališče. S stališča dela v razredu so vse tri didaktične igre pripomogle k sproščeni klimi, k sodelovanju in miselni aktivnosti učencev. Najučinkovitejša igra v B in C razredu je bil kviz, v A razredu pa je bila motivacijsko najbolj učinkovita namizna igra, glede na znanje pa je bilo najučinkovitejše senčno gledališče. Zanimal me je tudi vpliv sklepnih diskusij na znanje učencev. Raziskava je pokazala, da vodene sklepne diskusije pozitivno vplivajo na znanje učencev, medtem ko pri učencih, ki so bili deležni samostojne sklepne diskusije, in učencih, ki sklepne diskusije niso bili deležni, bistvenih razlik ni bilo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: igra, didaktična igra, spoznavanje okolja, svetloba
    Število strani: 108
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Katarina SusmanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11424329)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4349
    Datum vnosa: 20 Jan 2017 08:53
    Zadnja sprememba: 20 Jan 2017 08:53
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4349

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa