[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Zanimanje mladostnikov za biološke teme

Tjaša Klinkon (2016) Zanimanje mladostnikov za biološke teme. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2918Kb)

    Povzetek

    Slovenski učenci so na preverjanjih znanja iz naravoslovja, kot sta PISA in TIMSS, nadpovprečno uspešni. Iz tega bi lahko sklepali, da se jim zdi naravoslovje zanimivo, kljub temu pa se vpis na naravoslovne študije zmanjšuje. Mednarodni primerjalni projekt ROSE zbira podatke o dejavnikih, ki vplivajo na učenčev odnos do naravoslovja, znanosti in tehnologije ter njihovo motivacijo za učenje. V naši raziskavi smo se usmerili samo na biologijo znotraj naravoslovja. Cilj magistrskega dela je bil ugotoviti, v kolikšni meri se zdijo osnovnošolcem in srednješolcem posamezne biološke teme zanimive, kako zahteven se jim zdi predmet biologija, kakšen je njihov odnos do znanosti in tehnologije ter kateri dejavniki so pomembni za učenčevo izbiro poklica. Sodelovalo je 307 učencev iz treh osnovnih šol in ene srednje šole, od tega 160 deklet in 147 fantov. Podatke smo zbrali z anketnim vprašalnikom, ki je vseboval 120 trditev, učenci pa so nanj odgovarjali tako, da so svoje strinjanje ocenili s 4- stopenjsko Likertovo lestvico. Ugotovili smo, da osnovnošolce in srednješolce zanima veliko bioloških tem, predvsem tistih, povezanih z njihovim življenjem, da imajo osnovnošolci in srednješolci na splošno pozitiven odnos do znanosti in tehnologije ter da se jim biologija ne zdi zahtevna. Ugotovili smo tudi, da so med anketiranci različne starosti razlike v zanimanju za biološke teme, odnosu do znanosti in tehnologije ter mnenju o zahtevnosti biologije. Pri vseh treh dejavnikih so največje zanimanje izrazili učenci 8. razreda. Dekleta zanima nekoliko več bioloških tem, fantje so bolj naklonjeni znanosti in tehnologiji, njihovo mnenje o zahtevnosti biologije pa je podobno. Na koncu smo ugotovili tudi to, da obstaja veliko korelacij med dejavniki, ki so pomembni za izbiro bodočega poklica ter zanimanjem za posamezne biološke teme, odnosom do znanosti in tehnologije ter mnenju o zahtevnosti biologije.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: biologija, znanost in tehnologija, izbira poklica, zanimanje, osnovnošolci, srednješolci
    Število strani: 57
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Jelka StrgarMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11402313)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4318
    Datum vnosa: 04 Jan 2017 14:03
    Zadnja sprememba: 04 Jan 2017 14:03
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4318

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa