[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razumevanje barv skozi krajinsko umetnost pri učencih 1., 2. in 3. razreda

Darja Zupan (2016) Razumevanje barv skozi krajinsko umetnost pri učencih 1., 2. in 3. razreda. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (6Mb)

    Povzetek

    V magistrskem delu sem pri učencih 1., 2. in 3. razreda raziskala sposobnost razumevanja mešanja barv skozi t. i. krajinsko umetnost (ang. Land art). Mešanja barv se učenci običajno učijo na osnovi mešanja industrijsko pripravljenih barv iz tube, ki jih kupimo v trgovini. Vendar pa je narava sama neizmeren vir barvil in barv, ki jih lahko izkoristimo in se z njihovo pomočjo učimo mešanja barv v umetnosti. To so počeli umetniki v preteklosti, ko so si sami pripravljali pigmente iz naravnih snovi, potenciale naravnih materialov pri mešanju barv pa danes izkoriščajo tudi različni umetniki v krajinski umetnosti. Problem sem raziskovala v teoretičnem in empiričnem raziskovalnem pristopu. V teoretični raziskavi sem na podlagi deskriptivne metode in študija literature analizirala problematiko barvnih mešanj v povezavi s pojavljanjem barv v naravi (naravni pigmenti, različni barvni pojavi v naravi, naravni materiali različnih barv ipd.) in raziskala, kako je mogoče barve v naravi izkoristiti za mešanje barv v likovni umetnosti. Pri tem sem si pomagala z analizo del različnih sodobnih umetnikov, ki izkoriščajo barve iz narave v svoji krajinski umetnosti. V empiričnem delu sem nato v akcijski raziskavi v treh korakih raziskovala sposobnost učencev za razumevanje mešanja barv skozi krajinsko umetnost. V prvem koraku sem učencem predstavila mešanje barv na uveljavljen način, torej s pomočjo industrijsko pripravljenih barv iz tube. V drugem koraku sva z učiteljico kemije izvedli medpredmetno povezavo, in sicer na temo mešanja barv in pridobivanja naravnih barvil z ekstrakcijo. V tretjem koraku pa smo z učenci v okolici šole mešali barve s pomočjo snovi, ki jih najdemo v naravi, in to povezali z nekaterimi značilnostmi krajinske umetnosti. Učenci so imeli za ustvarjanje na voljo različne naravne materiale, dostopne v okolici šole (šola, kjer sem izvajala raziskavo, se nahaja na podeželju). Raziskava bo doprinesla v likovno didaktiko inovativni didaktični pristop poučevanja mešanja barv v povezavi z naravo in krajinsko umetnostjo. Poudarek je bil na odprtem in ustvarjalnem delovanju učencev, na široki paleti materialov in idej. S tem se bo pri učencih okrepila tudi ekološka ozaveščenost in zavest o sobivanju z naravo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: barve, odnosi barv, barvno mešanje, naravni pigmenti, narava, land art, krajinska umetnost
    Število strani: 105
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Jurij SelanMentor
    viš. pred. dr. Uršula PodobnikSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11398729)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4305
    Datum vnosa: 03 Jan 2017 09:03
    Zadnja sprememba: 03 Jan 2017 09:03
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4305

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa