[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vzgojni program intenzivne mobilne socialno-pedagoške obravnave

Špela Ivanuša (2016) Vzgojni program intenzivne mobilne socialno-pedagoške obravnave. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (674Kb)

    Povzetek

    Magistrsko delo obravnava intenzivne individualne obravnave, ki so vključene v vzgojne programe vzgojnih zavodov v Sloveniji in v tujini. Te se v zadnjem obdobju izkazujejo kot odgovor na potrebe otrok in mladostnikov v sodobni družbi. Zaradi raznolikosti potreb, ki se kažejo s strani otrok in mladostnikov s čustveno-vedenjskimi motnjami, so vzgojni zavodi primorani v svoj vzgojni program vključevati specifične oblike dela in pomoči v okviru svojih zmožnosti. V teoretičnem uvodu se delo osredotoča na potrebe otrok in mladostnikov sodobne družbe. Poleg raznolikosti otrok na tem mestu obravnava pomembno upoštevanje individualnosti posameznika, kjer je izpostavljen proces inkluzije. V nadaljevanju delo obravnava potrebe otrok in mladostnikov s čustveno-vedenjskimi motnjami ter usmerjanje le teh s strani centra za socialno delo v vzgojni zavod. Pri tem je izpostavljen vzgojni program in v okviru tega načelo individualnosti. Fokus magistrskega dela je na individualni obravnavi, pri kateri je treba upoštevati pomen odnosa med strokovnjakom in uporabnikom ter pomen njune navezanosti skozi proces pomoči oziroma podpore. V zaključnem teoretičnem delu so izpostavljene specifične vrste pomoči in podpore, ki jih vzgojni zavodi vključujejo v vzgojne programe za otroke in mladostnike s čustveno-vedenjskimi motnjami v okviru slovenskega prostora in tujine. Zaradi uporabe pojma ˝mobilnost˝, pa je posebno poglavje namenjeno tudi opisu in uporabi le tega pojma v socialno-pedagoški stroki. V empiričnem delu je uporabljen kvalitativen raziskovalni pristop z opravljanjem intervjujev. V raziskavo so bile vključene štiri strokovne delavke iz štirih vzgojnih zavodov v Sloveniji, ki v svoj vzgojni program vključujejo različne oblike intenzivnih individualnih obravnav. Pogovor je bil opravljen tudi s strokovno delavko iz centra za socialno delo, ki vodi postopek usmeritve otrok in mladostnikov v vzgojni zavod. Ugotovitve kažejo prednosti vključevanja intenzivnih individualnih obravnav v vzgojnih zavodih in hkrati opozarjajo na potrebo po sistemskih spremembah ter uvajanju novih in bolj fleksibilnih oblik dela na tem področju. Na podlagi teoretičnih spoznanj in empiričnih rezultatov je v zaključku magistrske naloge podan predlog novega vzgojnega programa intenzivne mobilne socialno-pedagoške obravnave, v katerem je izpostavljena nova oblika dela na področju vzgojnih zavodov.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: vzgojni zavod, vzgojni program, individualna obravnava, intenzivna mobilna socialno-pedagoška obravnava, socialno-pedagoški odnos
    Število strani: 114
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Nataša Zrim MartinjakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11396937)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4301
    Datum vnosa: 27 Dec 2016 11:17
    Zadnja sprememba: 27 Dec 2016 11:17
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4301

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa