[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razred kot socialna skupina in vodenje razreda

Nina Kovač (2016) Razred kot socialna skupina in vodenje razreda. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2376Kb)

    Povzetek

    Namen magistrske naloge je predstaviti razred kot socialno skupino, s poudarkom na lastnostih in delu učitelja. V teoretičnem delu predstavim zgodovino šolstva v Sloveniji in osvetlim pojme: skupina, razred, učitelj, učenec in učilnica. Predstavim najznačilnejše, v praksi najbolj pogosto uporabljene stile vodenja razreda. V kvalitativno raziskavo so vključene tri učiteljice razrednega pouka, ki k raziskavi pristopijo prostovoljno. Z vsako učiteljico posebej preživim tri dni v razredu in jo opazujem pri njenem vodenju razreda. Pozorna sem na štiri ključne postavke, ki jih določim že pred opazovanjem: 1. učiteljičino vodenje, 2. strukturiranje pouka, 3. komunikacija/interakcije med učiteljico in učencem/-i, 4. učenčevi odzivi na interakcije (med učenci/z učiteljico). Po vsakem opazovanju sledi še polstrukturiran intervju. Rezultati nekajdnevnega opazovanja z udeležbo in beleženja interakcije med učiteljico in učenci nakazujejo, da učiteljice razred vodijo vsaka na svoj način. Dve učiteljici se poslužujeta avtoritativnega načina vodenja razreda, za katerega je značilno, da razredno klimo gradita na lastnih vrednotah, v razredu iščeta pravo mero med avtoriteto in dogovori, znotraj razreda so postavljene smiselne meje, za prekrške so že vnaprej dogovorjene kazni, učence vzgajata k samostojnosti in odgovornosti. Ena učiteljica pa se bolj poslužuje avtoritarnega načina vodenja. Učenci so v podrejenem položaju, delo večinoma poteka frontalno, učiteljica ima do učencev visoka pričakovanja. Med opazovanjem sem zaznala, da so učenci pri učiteljici, ki uporablja avtoritarni način vodenja razreda, bolj previdni. Iz strahospoštovanja upoštevajo njena navodila. Vsak dan nestrpno čakajo učiteljičin prihod na prvo uro, ki pove, kakšne volje je učiteljica. Če je dobre, se vidno sprostijo, drugače pa ostanejo na trnih. Drugi dve učiteljici, ki uporabljata avtoritativni način, razred vodita umirjeno. Učenci lepo sodelujejo pri pouku, spoštujejo pravila in dogovore, ki jih imajo, ter se znajo tudi nasmejati in poveseliti skupaj. Pri vodenju razreda ne moremo izpostaviti le enega, najprimernejšega načina vodenja. Potrebno se je zavedati, da je razred živ material, ki raste, se razvija. Slediti je treba spremembam in potrebam učencev.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: razred, socialna skupina, učenci, učitelj, stili vodenja
    Število strani: 114
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Alenka KoboltMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11393609)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4296
    Datum vnosa: 23 Dec 2016 11:58
    Zadnja sprememba: 23 Dec 2016 11:58
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4296

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa