[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Interakcija med barvo in risbo v likovnem prostoru

Alja Košar (2016) Interakcija med barvo in risbo v likovnem prostoru. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Barvo največkrat povezujemo z likovnim področjem slikanja v ploskvi, kjer barva živi v svoji polni moči. Točko in linijo pa največkrat povezujemo z likovnim področjem risanja in grafike. Ko združimo barvo in risbo, dobimo barvno risbo. Kaj pa je barvna risba? Kaj jo označuje? Takšna in podobna vprašanja smo si zastavili v magistrskem delu, ki raziskuje interakcijo med barvo in risbo v likovnem prostoru. V teoretičnem delu smo sprva predstavili in opisali lastnosti pojmov, ki so povezani z barvo in risbo. Ti pojmi so: točka, linija in barva. Opisali smo tudi odnose med barvo in obliko ter spoznali psihološke in fiziološke vplive posameznih barv. Magistrsko delo smo nadaljevali z analizo umetniških in lastnih del. Dela smo analizirali glede na Butinovo generativno shemo in vprašanja, ki smo si jih zastavili: Kaj označuje barvno risbo? Kakšni so pristopi oziroma načini ustvarjanja barvne risbe? Kakšen občutek nam bodo dajala likovna dela, kaj v njih prevlada – barva ali oblika, kaj vidimo najprej? Kje je tista meja, ko barvna risba preide v sliko? Glede na analizo in odgovore smo prišli do zaključka, da lahko umetniško delo označimo za barvno risbo – tisto delo, v katerem prevladujeta likovni izrazni sredstvi točka in (ali) linija, ki sta izraženi z barvo, s katero tvorijo barvni odnos. Seveda ne moremo vsakega likovnega dela označiti za barvno risbo in ni dovolj, da imamo zadovoljeno eno izmed značilnosti, ki označujeta barvno risbo. Zadovoljeni morata biti obe možnosti oziroma morata biti vidni v likovnem delu. Na primer, če imamo risbo, kjer vidimo, da prevladuje linija, ki jo vidimo izraženo samo v zeleni barvi, to delo ne bo barvna risba, saj ena sama barva ne tvori nobenega barvnega odnosa. Za takšen odnos sta potrebni minimalno dve barvi. In, če na likovnem delu vidimo zelo pestro in raznoliko uporabo barv, v katerih že prevladujejo manjše ploskve do te mere, da se lahko vprašamo, ali je delo barvna risba ali slika, potem sigurno tega umetniškega dela ne moremo označiti kot barvno risbo. Tako smo ugotovili posebnosti barvne točke in linije ter raziskali do sedaj še ne toliko raziskano temo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: risba, grafika, barva, točka, linija, ploskev
    Število strani: 75
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. mag. Črtomir FrelihMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11392585)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4293
    Datum vnosa: 23 Dec 2016 11:56
    Zadnja sprememba: 23 Dec 2016 11:56
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4293

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa