[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razsežnosti timskega dela specialnih in rehabilitacijskih pedagogov

Rebeka Vučko (2011) Razsežnosti timskega dela specialnih in rehabilitacijskih pedagogov. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (359Kb)

    Povzetek

    Od začetka delovanja specialnih pedagogov v osnovnih šolah pa do danes se je na področju njihovega sodelovanja z ostalimi strokovnjaki in starši marsikaj spremenilo in izboljšalo,vseeno pa se še vedno soočajo s problemi pri delu v timih, ki so v veliki meri povezani z osebnimi odnosi ter pomanjkanjem komunikacije. Za oblikovanje učinkovitega tima so pomembni psihološki dejavniki, kot so motivacija, komunikacija ter analiza medsebojnih odnosov v timu. Komunikacija je namreč osnovno orodje sporazumevanja v njem in omogoča interakcijo med člani tima. Tako je osrednji cilj diplomskega dela preveriti in analizirati razsežnosti timskega dela specialnih pedagogov z ostalimi člani tima ter ob upoštevanju ugotovitev predlagati smernice za doseganje večje kvalitete timskega dela. Na podlagi teoretičnih izhodišč in postavljenih raziskovalnih vprašanj je v raziskavi uporabljen anketni vprašalnik, ki vsebuje 18 vprašanj. V vzorec oseb je zajeta skupina 24 specialnih pedagogov, ki delujejo na rednih osnovnih šolah na območju Pomurja. Ustrezne pojasnitve in opisi dokazujejo, da timsko delo na šolah postaja najuspešnejši način nudenja pomoči za učence s posebnimi potrebami. Specialni pedagogi pri delu z otroki s posebnimi potrebami najbolj pogosto sodelujejo z učitelji, to sodelovanje ocenjujejo kot pozitivno. V večini primerov so naloge v timu jasno opredeljene, delo pa je enakomerno porazdeljeno med člane tima. Specialni pedagogi kot svoja močna področja izpostavljajo komunikativnost, kreativnost, organiziranost ter iznajdljivost, prav tako pa se zavedajo tudi svojih šibkih področij ter problemov, ki nastajajo v timu. Izogibanje konfliktom, popustljivost, nezaupljivost do drugih članov tima ter nesposobnost prilagajanja vodi namreč v konflikte znotraj tima. Pogovor in komunikacija med člani tima sta tako eni od pomembnih strategij, v katerih se zagotavlja prostor za novo učenje, napredovanje in vrednotenje dela in sta dobro izhodišče za reševanje problemov in konfliktov. Pomembno je že samo zavedanje članov tima, da se težave rešujejo skupaj in da rešitve predlagajo vsi člani znotraj tima, v tem procesu pa morajo biti prisotni vsi člani tima, ki so udeleženi pri konfliktu.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: specialni pedagog, timsko delo, strokovni tim, vloga posameznih strokovnih delavcev, učitelj, učenci s posebnimi potrebami, starši
    Število strani: 78
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Alenka PolakMentor
    doc. dr. Mojca Lipec StoparSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8975433)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 429
    Datum vnosa: 21 Okt 2011 14:46
    Zadnja sprememba: 21 Okt 2011 14:46
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/429

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa