[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Pojmovanja kariere in profesionalnega razvoja pri slovenskih in srbskih vzgojiteljih predšolskih otrok

Marina Stančić Nosonjin (2016) Pojmovanja kariere in profesionalnega razvoja pri slovenskih in srbskih vzgojiteljih predšolskih otrok. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Hiter znanstveni razvoj in številne spremembe v družbi znanja spreminjajo položaj in vlogo vzgojiteljev predšolskih otrok. Njihova profesionalna vloga postaja vse bolj kompleksna, zato postajata stalno profesionalno učenje in razvijanje temeljna imperativa posameznikovega poklicnega delovanja. Na to, v kolikšni meri in na kakšen način se bo vzgojitelj razvijal, vplivajo različni zunanji in notranji dejavniki. Pomembno vlogo imajo tudi njegova pojmovanja kariere in profesionalnega razvoja, zato želimo tem pojmom v magistrskem delu nameniti osrednjo pozornost. Kariera posameznega zaposlenega vključuje dela in naloge, ki jih posameznik opravlja, ali jih je opravljal v preteklosti, delovna mesta, oblike in vrste opravljenih izobraževanj in usposabljanj, dosežene delovne rezultate in uspehe, napredovanja in nazadovanja, izvedene projekte ter podobno. Profesionalni razvoj vzgojiteljev je proces, ki traja vse življenje in je pomembno povezan z refleksijo lastnega dela. Namen magistrskega dela je ugotoviti, kateri dejavniki vplivajo na odločitev vzgojiteljev za poklic ter kako vzgojitelji opredeljujejo lastno kariero in profesionalni razvoj. Zanimalo nas je, ali se slovenski in srbski vzgojitelji predšolskih otrok razlikujejo v poklicni odločitvi, pojmovanjih kariere in profesionalnega razvoja, poklicnem zadovoljstvu, v tem, kako ocenjujejo sistem napredovanja zaposlenih v strokovne nazive ter kolikšno stopnjo pripravljenosti izražajo za nadaljnje izobraževanje in usposabljanje. Ugotovili smo, da imajo slovenski in srbski vzgojitelji predšolskih otrok podobne razloge za izbiro vzgojiteljskega poklica ter približno enaka pojmovanja lastne kariere. Vzgojitelji so s svojim delom zadovoljni in svojo kariero ocenjujejo kot uspešno. Zavedajo se potrebe po nenehnem učenju ter da profesionalni razvoj traja do konca vzgojiteljeve kariere. Rezultati raziskave so pokazali, da so slovenski vzgojitelji zadovoljni s sistemom napredovanja v nazive, medtem ko srbski vzgojitelji želijo spremembe na tem področju. Tudi s sistemom nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja so bolj zadovoljni slovenski vzgojitelji.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: profesionalni razvoj, dejavniki izbire poklica, kariera, razvoj kariere, karierna obdobja, poklicno zadovoljstvo, izobraževanje
    Število strani: 135
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Milena Valenčič ZuljanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11380041)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4282
    Datum vnosa: 08 Dec 2016 09:34
    Zadnja sprememba: 08 Dec 2016 09:34
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4282

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa