[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Prepoznavanje glasbeno nadarjenih učencev v 1. in 2. vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole

Urška Korelec (2016) Prepoznavanje glasbeno nadarjenih učencev v 1. in 2. vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1418Kb)

    Povzetek

    Spodbudno učno okolje ima velik vpliv na glasbeni razvoj in v tem okviru tudi na glasbeno nadarjenost. Le kakovostne učne spodbude lahko pri glasbenem pouku omogočajo razvoj glasbenih sposobnosti učencev v skladu z njihovimi glasbenimi predispozicijami. Z magistrskim delom sem raziskala, kakšne so izkušnje učiteljev glasbene umetnosti v 1. in 2. vzgojno-izobraževalnem obdobju s prepoznavanjem glasbeno nadarjenih učencev, katere kazalnike evidentiranja in identificiranja glasbeno nadarjenih učencev učitelji uporabljajo, s katerimi težavami se srečujejo med prepoznavanjem glasbeno nadarjenih učencev in kako se izobražujejo na področju prepoznavanja glasbene nadarjenosti. Raziskavo sem izvedla s kvantitativnim raziskovalnim pristopom. Podatke sem pridobila z anketnim vprašalnikom za učitelje, ki poučujejo glasbeno umetnost v 1. in 2. vzgojno-izobraževalnem obdobju. Rezultati raziskave kažejo, da je po mnenju učiteljev najprimernejši čas za prvo evidentiranje potencialnih glasbeno nadarjenih učencev ob zaključku 1. vzgojno-izobraževalnega obdobja. Učitelji se pri prepoznavanju nadarjenih učencev posvetujejo z drugimi, največ s profesorji glasbe. Na leto povprečno prepoznajo enega glasbeno nadarjenega učenca v oddelku, ki ga poučujejo. Najpogostejši način evidentiranja glasbene nadarjenosti med učitelji je upoštevanje dosežkov učenca pri glasbeni dejavnosti, najpogostejši način identifikacije pa je prepoznavanje glasbeno nadarjenih z glasbeno ocenjevalno lestvico OLNAD07, ki jo učitelji ocenjujejo kot koristno in ustrezno. Učitelji predlagajo, naj se glasbeno nadarjenost prepoznava s številnimi glasbenimi dejavnostmi in z omogočanjem spontanih priložnosti, v katerih učenci dokažejo svoje glasbene dosežke. Pri prepoznavanju glasbeno nadarjenih učencev imajo učitelji največ težav s časovno stisko, številčnostjo učencev v razredu in z lastno usposobljenostjo na glasbenem področju. Poleg navedenega sem ugotovila, da skoraj polovica anketiranih učiteljev ne izvaja identifikacije glasbeno nadarjenih učencev. Te ugotovitve prispevajo smernice za bodoče izboljšave izobraževanja učiteljev na področju glasbenega poučevanja, še posebej prepoznavanja glasbene nadarjenosti, saj se učitelji za to delo ne čutijo dovolj usposobljeni.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: glasbena nadarjenost, glasbeni razvoj, prepoznavanje glasbene nadarjenosti, učitelji glasbene umetnosti, 1. in 2. vzgojno-izobraževalno obdobje osnovne šole
    Število strani: 52
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Mojca JuriševičMentor
    izr. prof. dr. Barbara Sicherl KafolSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11379529)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4281
    Datum vnosa: 08 Dec 2016 09:43
    Zadnja sprememba: 08 Dec 2016 09:43
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4281

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa