[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Matematične domače naloge na razredni stopnji

Sanja Prosen (2011) Matematične domače naloge na razredni stopnji. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (20Mb)

    Povzetek

    Domače naloge so pomemben del vzgojno-izobraževalnega procesa, saj imajo poleg izobraževalnih tudi številne vzgojne funkcije. Pridobivanje spretnosti, kot so natančnost, vestnost, vztrajnost in samostojnost, so le nekatere izmed njih. Domače naloge naj ne bi bile samo pisne, ampak tudi ustne in praktične. Osrednji del teoretičnega dela je namenjen predstavitvi načrtovanja domačih nalog. Ta zajema načrtovanje posredovanja, izvrševanja in preverjanja domačih nalog, poleg tega pa tudi načrtovanje njihove vsebine, obsega, namena in učenčeve časovne obremenitve z njihovim izvrševanjem. Predstavljeni so temeljni principi, ki jih morajo učitelji upoštevati pri načrtovanju domačih nalog: princip pestrosti, princip diferenciacije in princip racionalizacije ter ekonomičnosti domačih nalog. V poučevanje matematike so bili v zadnjih letih uvedeni številni sodobnejši pristopi, ki jih potrebno upoštevati tudi pri načrtovanju matematičnih domačih nalog. Vsebina le-teh mora biti raznolika, aktualna in povezana z učenčevim vsakdanjim življenjem in interesi. Matematične domače naloge naj bodo povezane tudi z nematematičnimi področji poučevanja, kot so naravoslovje, družboslovje, slovenščina … Poleg domačih nalog, namenjenih utrjevanju znanja, naj učenci rešujejo naloge poglabljanja, razširjanja in uporabe znanja ter naloge uvajanja v obravnavo nove učne snovi. V empiričnem delu diplomskega dela predstavljamo raziskavo o tem, kako slovenski razredni učitelji načrtujejo matematične domače naloge. Ugotovili smo, da učitelji dobro načrtujejo vsebino domačih nalog in njihovo izvrševanje ter preverjanje. Manj se posvečajo vnaprejšnjemu načrtovanju posredovanja matematičnih domačih nalog. Raziskavo smo izvedli tudi med učenci 3. razredov, in sicer smo želeli izvedeti, kakšne matematične domače naloge imajo učenci radi. Rezultati so pokazali, da učenci, raje kot klasične matematične domače naloge, izvršujejo matematične domače naloge, ki so zabavne in zanimive, njihova vsebina pa je aktualna, zanimiva ter povezana z učenčevimi interesi in vsakdanjim življenjem.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: domače naloge, načrtovanje, matematika, razredna stopnja, učitelji, učenci
    Število strani: 82
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tatjana Hodnik ČadežMentor
    doc. dr. Vida Manfreda KolarSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID= 8977737)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 428
    Datum vnosa: 21 Okt 2011 13:45
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 15:11
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/428

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa