[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razumevanje pojma število pri 3-5-letnih otrocih

Jasmina Bunšek (2016) Razumevanje pojma število pri 3-5-letnih otrocih. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1803Kb)

    Povzetek

    Magistrsko delo obravnava razumevanje pojma števila pri 3–5-letnih otrocih. Teoretični del vključuje izhodišča o številih in štetju, reprezentaciji števil ter o otrokovem osvajanju pojma števila. Empirični del predstavlja rezultate preverjanja sposobnosti štetja pri 3-5-letnih otrocih in primerjavo le-te s sposobnostmi prehajanja med reprezentacijami. Raziskovalni problem obravnava, ali otroci, ki dobro štejejo, tudi dobro prehajajo med reprezentacijami (konkretno, grafično, simbolno in jezikovno). Magistrsko delo preučuje in predstavlja, kako otrok osvaja pojem števila do 10 in kako se znanje otrok o številih povezuje z zmožnostjo prehajanja med reprezentacijami števil. Raziskovalni pristop je kombinacija kvantitativne in kvalitativne raziskave. Podatki raziskave so zbrani s strukturiranim intervjujem iz dveh delov, en del ugotavlja otrokovo sposobnost štetja, drugi del pa njegovo prehajanje med reprezentacijami števil. V raziskavi je sodelovalo 48 otrok, po 16 v starosti 3–3,5 let, 4–4,5 let in 5–5,5 let. Raziskava je bila opravljena v enem od ljubljanskih vrtcev, pri otrocih, katerih starši so soglašali s sodelovanjem otrok v raziskavi. Konkreten cilj raziskave so ugotovitve značilnosti 3-,4- in 5-letnikov pri štetju in prehajanju med reprezentacijami števil. Raziskava je pokazala, da spol ne vpliva na uspešnost otrok pri štetju in da je starost otrok pomemben dejavnik, ki vpliva na razumevanje števil. Pri štetju po načelih štetja in prehajanju med reprezentacijami so bili manj uspešni mlajši in bolj uspešni starejši otroci. Od vseh prehodov med reprezentacijami je bilo otrokom najtežje prehajati iz konkretne v simbolno reprezentacijo, najlažje je bilo prehajati iz grafične v konkretno reprezentacijo. Izkazalo se je, da je prehajanje med reprezentacijami učinkovit pokazatelj otrokovega razumevanja pojma število. Ugotovitve so v pomoč vzgojiteljem pri načrtovanju dejavnosti iz štetja v predšolskem obdobju.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: števila, štetje, reprezentacija, prehajanje med reprezentacijami, jezik, predšolski otroci
    Število strani: 79
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tatjana Hodnik ČadežMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11378761)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4277
    Datum vnosa: 07 Dec 2016 13:36
    Zadnja sprememba: 07 Dec 2016 13:36
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4277

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa