[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razumevanje agregatnih stanj snovi pri učencih v sedmem razredu osnovne šole

Martina Bahor (2016) Razumevanje agregatnih stanj snovi pri učencih v sedmem razredu osnovne šole. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1790Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu je predstavljena raziskava razumevanja agregatnih stanj snovi in kroženja vode v naravi pri učencih sedmega razreda osnovne šole. V teoretičnem delu so opisani koncepti trojne narave kemijskih pojmov; Johnstonov trikotnik treh ravni kemijskega pojma; model soodvisnosti treh ravni naravoslovnih pojmov; model poučevanja in učenja kemije ter rezultati in ključne ugotovitve različnih raziskav o napačnem razumevanju agregatnih stanj snovi in kemijskih pojmov, povezanih z njimi. V nadaljevanju teoretičnega dela sledi pregled izbranih učbenikov in učnih načrtov pri predmetih spoznavanje okolja, naravoslovje in tehnika ter naravoslovje od prvega do sedmega razreda osnovne šole. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati analize preizkusov znanja in interpretacija rezultatov z vidika razumevanja kemijskih pojmov. Glavni namen diplomskega dela je bil ugotoviti razumevanje kemijskih pojmov, povezanih z agregatnimi stanji vode, prehodov med agregatnimi stanji na submikroskopski ravni predstavitev kemijskih pojmov in razumevanje procesa kroženja vode v naravi pri učencih sedmega razreda osnovne šole. Za namen raziskave je bil narejen pisni preizkus znanja, ki je zajemal ključne kemijske pojme, povezane z učnimi vsebinami o agregatnih stanjih snovi, prehodih med agregatnimi stanji snovi in kroženju vode v naravi. V raziskavi je sodelovalo 228 učencev sedmega razreda osnovnih šol v Ljubljani in njeni okolici. Rezultati raziskave kažejo, da testirani učenci sedmega razreda osnovne šole na submikroskopski ravni predstavitve nimajo težav pri prepoznavanju agregatnih stanj snovi. Težave se pojavijo pri razumevanju submikroskopskih predstavitev procesov kondenzacije, izhlapevanja in taljenja. Več kot polovica testiranih učencev iz submikroskopske porazdelitve delcev snovi ni prepoznala faznega prehoda med tekočim in plinastim agregatnim stanjem snovi. Učenci imajo težave tudi pri razumevanju kemijskih pojmov, povezanih s procesom kroženja vode v naravi, vendar proces poznajo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: razumevanje izbranih kemijskih pojmov, submikroskopska raven agregatna stanja snovi, prehodi med agregatnimi stanji, kroženje vode v naravi
    Število strani: 65
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Saša A. GlažarMentor
    asist. Miha SlapničarSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11374409)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4273
    Datum vnosa: 05 Dec 2016 08:36
    Zadnja sprememba: 05 Dec 2016 08:36
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4273

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa