[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razumevanje fotosinteze med osnovnošolci v Idriji

Nika Kompara (2016) Razumevanje fotosinteze med osnovnošolci v Idriji. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (453Kb)

    Povzetek

    Poznavanje in razumevanje fotosinteze je ključnega pomena, saj je to proces, ki je bistven za življenje na Zemlji. Že mnogi raziskovalci v tujini so ugotovili, da je to ena najtežjih in najbolj problematičnih tem v učnem načrtu biologije oziroma naravoslovja. V diplomskem delu smo preverjali, kakšna sta splošno razumevanje in odnos učencev do te teme. Testiranje smo izvedli med 254 učenci od 6. do 9. razreda v osnovni šoli v Idriji. Uporabili smo test znanja o fotosintezi, sestavljen iz 17 vprašanj. Izkazalo se je, da je predmet biologija zanimiv za malo manj kot polovico učencev. Približno toliko učencem se zdi zanimiva tudi fotosinteza. Več kot polovica učencev meni, da jim bo poznavanje fotosinteze v življenju koristilo. Skoraj vsi učenci se strinjajo s trditvijo, da je ta proces pomemben za življenje na Zemlji. Ugotovili smo, da je znanje učencev zadovoljivo, vendar faktografsko. Na 9 vprašanj izmed 15 je pravilno odgovorila več kot polovica učencev. Učenci znajo povedati, kaj je potrebno za proces fotosinteze in kaj pri tem nastane, ne znajo pa obstoječega znanja smiselno uporabiti. Izkazalo se je, da so učenci 6. razreda najslabše odgovarjali na zastavljena vprašanja, učenci 9. razreda pa najbolje. Med znanjem deklet in fantov nismo zaznali bistvene razlike. Na temelju anlize domače in tuje literature ter rezultatov naše raziskave smo ugotovili, da imajo slovenski učenci podobne napačne predstave o fotosintezi kot učenci v tujini.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: fotosinteza, znanje, biologija, naravoslovje, osnovna šola, celično dihanje
    Število strani: 52
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Jelka StrgarMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11373641)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta, Biotehniška fakulteta
    ID vnosa: 4270
    Datum vnosa: 05 Dec 2016 08:34
    Zadnja sprememba: 05 Dec 2016 08:34
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4270

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa