[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Močna področja pri enojezičnih in dvojezičnih prvošolcih

Tamara Jenko (2016) Močna področja pri enojezičnih in dvojezičnih prvošolcih. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (2548Kb)

    Povzetek

    V diplomski nalogi je obravnavana povezanost dvojezičnosti in močnih področij pri učencih prvega razreda. V teoretičnem delu je opisana dvojezičnost, vplivi, ki jo opredeljujejo, in njene prednosti ter slabosti. Opredeljena so tudi močna področja po Gardnerjevi teoriji raznoterih inteligentnosti. Raziskava je bila opravljena s pomočjo inštrumenta »čarovniški grad«, ki preverja 6 močnih področij: govorno-jezikovno, prostorsko-vizualno, logično-matematično, fizično-kinestetično, glasbeno in praktično močno področje. Cilj diplomske naloge je bil raziskati ali dvojezični učenci dosegajo boljše rezultate kot enojezični učenci na vseh področjih. Dvojezične učence smo najprej razdelili v dve skupini in sicer na uravnotežene in neuravnotežene govorce. Podatki, pridobljeni s pomočjo instrumenta, kažejo na to, da so uravnoteženi dvojezični govorci dosegali višje rezultate na vseh področjih. Neuravnoteženi dvojezični govorci so imeli slabši rezultat na govorno-jezikovnem področju, saj v večini primerov slovenščina ni bila njihov materni jezik. Na ostalih področjih pa so bili boljši od enojezičnih prvošolcev. Znanje dveh jezikov torej pozitivno vpliva na vsa močna področja. Znanje dveh jezikov torej pozitivno vpliva na vsa močna področja. Poudariti pa je treba, da so se vsi testirani prvošolci naučili dveh jezikov v naravnem okolju, lahko bi rekli iz potrebe, da so se lahko sporazumevali z ostalimi sošolci, otroci iz vrtca, učiteljicami, enim od staršev …

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: dvojezičnost, predšolska vzgoja, usvajanje jezika, tuji jezik, prvi jezik, drugi jezik, raznotere inteligentnosti
    Število strani: 87
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Karmen PižornMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11367241)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4251
    Datum vnosa: 01 Dec 2016 16:14
    Zadnja sprememba: 01 Dec 2016 16:14
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4251

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa