[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Delo s sanjami v skupini kot podpora samozavedanju

Zarja Brumen Žarn (2016) Delo s sanjami v skupini kot podpora samozavedanju. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2774Kb)

    Povzetek

    Magistrsko delo obravnava delo s sanjami v skupini kot obliko podpore za večanje posameznikovega samozavedanja. Delo s sanjami spodbuja ustvarjalnost, odpira možnosti spoznanj o sebi in pomaga posameznikom pri usmerjanju svoje življenjske poti. Eden temeljnih konceptov socialne pedagogike je opolnomočenje posameznikov za reševanje težav in samorazvoj. Socialno pedagoška stroka v ta namen razvija in uporablja številne metode in pristope. Delo s sanjami je eden od možnih načinov, ki pa je pri nas še precej neraziskan. Teoretični del zajema opredelitev pojava sanjanja in njegove psihološke razlage ter povezavo sanj s samozavedanjem. Nadaljuje se z opisom pristopov in načinov dela s sanjami, ki smo jim sledili v obeh raziskovalnih skupinah, ter pozitivnih učinkov vključitve v skupino. V kvalitativno raziskavo je bilo vključenih enajst oseb, ki so poleg vsakodnevnega spremljanja svojih sanj in povezovanja le teh z budnostjo, bili tudi aktivni člani skupine. Vloga skupine je bila v podpiranju in motiviranju posameznikov, da ob uporabi različnih tehnik raziskujejo svoje sanje in jih povezujejo z budnostjo. Empirični del je razdeljen na dva dela, individualni in skupinski raziskovalni proces. Na tak način predstavlja ugotovitve vezane na značilnosti individualnih procesov raziskovanja sanj in doživljanja vključenosti v skupino ter na značilnosti skupinskega procesa v obeh skupinah. Zanimalo me je, kakšen pomen udeleženci in udeleženke pripisujejo sanjam, kaj se dogaja v njihovem odnosu do sanj tekom raziskovalnega procesa, na kakšen način jim lahko sanje pomagajo pri samozavedanju ter kako doživljajo vključenost v skupino. Podatke sem črpala pretežno iz individualnih intervjujev, ki smo jih opravili na začetku in na koncu procesa ter vmesne in zaključne evalvacije v obeh skupinah. Dopolnila sem jih s poročili srečanj, ki sem jih beležila po vsakem srečanju in z dnevniškimi zapisi, ki so jih o svojih dnevih in sanjah tri mesece vodili udeleženci in udeleženke raziskave. Ugotovitve kažejo, da se ob aktivnem delu s sanjami spreminja njihova vloga v življenju in posameznikov odnos do njih. Sanje so pri veliki večini udeležencev postale pomembnejši del njihovega življenja, ki jih na različne načine podpira v spoznavanju in sprejemanju sebe. Tekom procesa so prišli do uvidov, ki jih bodo lahko uporabili za kvalitetnejše življenje. Obe skupini sta se izkazali kot prostor deljenja osebnih tem, medsebojne podpore in sprejemanja. Znotraj njih smo pripovedovali svoje zgodbe in ustvarili skupno zgodbo pristnega človeškega srečanja, ki bogati življenja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: Sanje, budno življenje, pomen sanjanja, nezavedno, ustvarjalnost, podporna skupina
    Število strani: 123
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Bojan DeklevaMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11367753)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4249
    Datum vnosa: 01 Dec 2016 16:04
    Zadnja sprememba: 01 Dec 2016 16:04
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4249

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa