[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Stališča staršev o shemi šolskega sadja in zelenjave

Katja Kek (2016) Stališča staršev o shemi šolskega sadja in zelenjave. Magistrsko delo.

[img] PDF
Download (3696Kb)

    Povzetek

    Naraščajoč trend prekomerne telesne mase in debelosti pri otrocih in posledično porast sodobnih civilizacijskih obolenj v odrasli dobi je prispeval k oblikovanju programov, ki spodbujajo otroke in mladostnike k pridobivanju zdravih prehranjevalnih navad. Shema šolskega sadja in zelenjave je ukrep evropske kmetijske politike, ki spodbuja povečanje uživanja sadja in zelenjave pri otrocih. Da bi bil učinek ukrepa dolgoročen je ključno, da se o ukrepu informira tudi družine in jih spodbuja k podpori dejavnosti, ki so povezane z ukrepom. V magistrskem delu smo preučevali poznavanje in odnos staršev osnovnošolskih otrok 3., 6. in 8. razreda do Sheme šolskega sadja in zelenjave, njihova opažanja glede vpliva ukrepa na prehranjevalne navade ter prehransko znanje otrok in družine. Raziskava je temeljila na deskriptivni in kavzalno-neeksperimentalni metodi empiričnega raziskovanja, kot instrument pa je bil uporabljen vprašalnik, ki smo ga sestavili na podlagi podatkov pridobljenih iz strokovne in znanstvene literature. Vzorčenje je potekalo na dveh osnovnih šolah, ki sodelujeta v Shemi šolskega sadja in zelenjave, vzorec pa je zajemal 224 staršev. Ugotovili smo, da so starši na splošno o ukrepu Shema šolskega sadja in zelenjave slabo informirani, mnogi ukrepa ne poznajo. Pomembna ugotovitev je, da se med šolama pojavljajo razlike v informiranju staršev o ukrepu, kar se kaže tudi v poznavanju sheme med starši. Starši, ki jim je bil ukrep že predstavljen, so imeli bolj pozitivno stališče do sheme kot tisti, ki o njem niso bili seznanjeni. Izkazalo se je, da se med šolama pojavljajo razlike v izvajanju ukrepa. Razlike se pojavljajo v pogostosti in konstantnosti razdeljevanja sadja in zelenjave. Ena šola razdeljuje le sadje, druga pa tako sadje kot zelenjavo. Spremljevalne aktivnosti na eni šoli niso organizirane, medtem ko druga šola organizira naravoslovne dni in obisk kmetije, nobena od šol pa v spremljevalne aktivnosti ni vključevala staršev. Večina staršev izraža pozitivno stališče do brezplačnega razdeljevanja sadja in zelenjave v šoli, bistvenega vpliva na prehranjevalne navade otrok pa ne opažajo. Rezultati raziskave so pokazali, da je potrebno o ukrepu Shema šolskega sadja in zelenjave starše bolj načrtno informirati in vzpostaviti boljšo komunikacijo med njimi in šolo ter jih aktivno vključevati. Glede na ugotovljene pomanjkljivosti pri izvajanju ukrepa, bi bilo potrebno izboljšati nadzor nad njegovim izvajanjem.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: osnovnošolec, shema šolskega sadja in zelenjave, sadje, zelenjava, starši, zdrava prehrana
    Število strani: 93
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Stojan KostanjevecMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11366217)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4245
    Datum vnosa: 01 Dec 2016 14:03
    Zadnja sprememba: 01 Dec 2016 14:03
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4245

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa