[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Znanje osnovnošolcev o evoluciji človeka

Lucija Lah (2016) Znanje osnovnošolcev o evoluciji človeka. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2156Kb)

    Povzetek

    Evolucija je zahtevna tema, ki jo večina učencev težko razume. To je posledica različnih pedagoških pristopov pri poučevanju teme in ostalih dejavnikov (čustvenih, religioznih…) . V šolstvu se morajo učitelji držati učnega načrta, ki je bil Sloveniji nazadnje spremenjen leta 2011. V tem učnem načrtu je evolucija človeka obravnava v devetem razredu z zgolj enim učnim ciljem. Ta učni cilj omogoča, da učenci dobijo osnovno znanje o evoluciji človeka, učbeniki pa to temo obravnavajo različno ‒ od zelo malo do malo obširneje. Kljub temu, da tema evolucije ni priljubljena in jo lahko učitelji razlagajo različno, so slovenski osnovnošolci še vedno zelo uspešni pri mednarodnih raziskavah, ki raziskujejo znanje na področju naravoslovja. V naši raziskavi smo preverjali, kakšno je znanje osnovnošolcev o evoluciji človeka in tudi ali se znanje razlikuje glede na šolo, ki jo obiskujejo, razred/starost in spol. V raziskavi je sodelovalo 448 učenk in učencev 7., 8. in 9. razreda štirih osnovnih šol. Odgovarjali so na 34 vprašanj, ki so se navezovala na evolucijo človeka. Od prvega do šestega vprašanja so odgovarjali tako, da so obkrožili pravilni odgovor, pri ostalih vprašanjih pa so odgovarjali s 4-stopenjsko Likertovo lestvico z obkroževanjem (1 = nikakor se ne strinjam, 4 = popolnoma se strnjam). V raziskovalnem delu je najprej analiziran vprašalnik, ki so ga učenci reševali. Odgovori na vsako vprašanje so prikazani grafično. V nadaljevanju smo rezultate primerjali med seboj glede na šolo, razred in spol učencev. Rezultati so pokazali, da med učenci različnih šol so razlike v znanju evolucije. Razlike so med različno starimi učenci, pri čemer so več znanja pokazali učenci 9. razreda, kar smo pričakovali, saj je evolucija tema, s katero se učenci srečajo šele v 9. razredu osnovne šole. Razlog za slabše znanje pri mlajših učencih je tudi v napačnih predstavah, ki jih imajo učenci. Zato je pomembno, da učitelj izbere dobre metode, da učence pritegne in tako tudi pomaga, da se napačne predstave nadomestijo s pravilnimi. Med dekleti in fanti je bilo samo 5 statistično pomembnih razlik. Na koncu raziskovalnega dela je analiza učbenikov, v kateri smo ugotovili, da učbeniki dosegajo cilje, ki so zapisani v učnem načrtu, a da se obsežnost teme o evoluciji človeka se med njimi zelo razlikuje. Razlike med učbeniki so tudi v količini slikovnega materiala, vprašanjih za ponavljanje in ključnih pojmih. Ugotovili smo, da imajo učenci zadovoljivo znanje o evoluciji človeka (vsaj 60 % uspešnost na testu), vendar pa so se pokazale nekatere napačne predstave. Znanje bi bilo verjetno še boljše, če bi učitelji učne ure nadgradili z različnimi interaktivnimi vsebinami; učence bi motivirali z materialom, ki bi ga učenci raziskovali; povezali bi se z učitelji na drugih šolah in si med seboj svetovali, kako izboljšati učne ure in kako razlagati učno snov.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: osnovna šola, biologija, evolucija človeka, učni načrt, znanje
    Število strani: 42
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Jelka StrgarMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11360073)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4233
    Datum vnosa: 30 Nov 2016 16:54
    Zadnja sprememba: 30 Nov 2016 16:54
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4233

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa