[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vodene glasbene dejavnosti kot pomoč osebam z zmerno motnjo v duševnem razvoju in izraženimi vedenjskimi težavami

Žiga Bižal (2016) Vodene glasbene dejavnosti kot pomoč osebam z zmerno motnjo v duševnem razvoju in izraženimi vedenjskimi težavami. Specialistično delo.

[img] PDF
Download (770Kb)

    Povzetek

    V specialističnem delu sem se posvetil raziskavi, ki preverja, ali lahko s pomočjo glasbene umetnosti vplivamo na zmanjševanje vedenjskih težav oseb z zmerno motnjo v duševnem razvoju in ali izvedeni proces z vodenimi glasbenimi dejavnostmi vpliva na izboljšanje njihove socialne povezanosti. Predstavil sem naslednje vsebine: pomoč z umetnostjo, mednarodno uveljavljene koncepte glasbene terapije, glasbene dejavnosti z ustvarjalnostjo v luči pomoči z umetnostjo, komunikacijo v povezavi z metodo EBL in teoretična spoznanja o nastajanju ter vzdrževanju vedenjskih težav, ki se pojavljajo pri otrocih, mladostnikih in odraslih z motnjo v duševnem razvoju. Prikazal sem glasbeno terapevtski proces in njegove učinke, razširjenost glasbene terapije v praksi, opredelil cilje te dejavnosti pri zmanjševanju neprimernih vedenjskih odzivov in opisal značilnosti vedenjskih težav. Ustvarjalnost sem predstavil ob koncu teoretičnega dela in ga povezal z uvodom v empirični del, kjer predstavim praktične pristope v povezavi z glasbeno ustvarjalnostjo. S pomočjo teoretičnih izhodišč in na osnovi zastavljenih ciljev sem oblikoval ter izvedel skupinski proces glasbenih dejavnosti, v katerega so bile vključene tri osebe z zmerno motnjo v duševnem razvoju in vedenjskimi težavami. Tehnike in pristope dela sem izbiral glede na analizo posameznih glasbenih srečanj in teoretičnih izhodišč. Na osnovi zbranih podatkov multiple študije primera, vključno z upoštevanjem skupinske dinamike in interpretacije rezultatov ocenjevanja izbranih vprašalnikov, podajam ugotovitve glede na zastavljena raziskovalna vprašanja. Pomoč preko vodenih glasbenih dejavnosti učinkovito spodbuja nebesedno in besedno komunikacijo ter ustvarjalnost v skupini oseb z motnjami v duševnem razvoju in izraženimi vedenjskimi težavami. Raziskava potrdi tudi zmanjševanje vedenjskih težav, kar se je še posebej izrazilo pri fantu, ki sem ga poimenoval Močni. Ugotavljam tudi, da se vedenjske težave vseh treh udeležencev pri skupinski glasbeni dejavnosti niso izražale.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Specialistično delo)
    Ključne besede: pomoč z umetnostjo, glasbene dejavnosti, vedenjske težave, motnje v duševnem razvoju, glasbena ustvarjalnost
    Število strani: 127
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. Brina Jež BrezavščekMentor
    izr. prof. dr. Alenka KoboltSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11361353)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4229
    Datum vnosa: 30 Nov 2016 16:35
    Zadnja sprememba: 30 Nov 2016 16:35
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4229

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa