[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Analiza zapisa nareka pri otrocih z govorno-jezikovnimi motnjami

Mojca Ferlež (2016) Analiza zapisa nareka pri otrocih z govorno-jezikovnimi motnjami. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1708Kb)

    Povzetek

    V svoji diplomski nalogi želim podrobneje pregledati in na osnovi fonološke analize analizirati uspešnost zapisa Šalijevega skupinskega preizkusnega nareka kot presejalnega testa za odkrivanje rizičnih otrok na področju branja in pisanja pri otrocih z govorno-jezikovnimi motnjami. V tej skupini otrok so zajeti učenci, ki so bili ali so v času preizkusa kot diagnostičnega sredstva v obravnavi zaradi govorno- jezikovnih motenj, med katere sodijo fonetske, fonološke ter jezikovne motnje (morfološke, leksikalne in sintaktične), ki so lahko vzrok motenj branja in pisanja (disleksija, disortografija, disgrafija, diskalkulija). Za podrobnejšo raziskavo tega področja sem se odločila zaradi vse pogostejše problematike v zapisovanju. Glede na to, da na obalnem območju opravljamo tovrstno diagnostično metodo za odkrivanje motenj branja in pisanja sistematično v vseh tretjih razredih osnovne šole v obliki presejalnega testa za odkrivanje rizičnih otrok z motnjami branja in pisanja, se mi je zdelo smiselno to področje podrobneje analizirati. V teoretičnem delu naloge je podrobneje opisana spretnost pisanja in procesi, ki pri njej sodelujejo, ter motnje, ki nastopijo zaradi nepravilnosti (disortografija ter različne vrste disgrafije). Pričakujem, da bom s pomočjo raziskave svoje diplomske naloge identificirala najpogostejša področja težav pri zapisovanju pri otrocih z govorno-jezikovnimi motnjami ter na osnovi le-teh pripomogla k uspešnejši in učinkovitejši logopedski analizi ter posledično obravnavi. Podrobnejša analiza napak bo uporabna tudi za ostale strokovne sodelavke, logopedinje, ki imajo v obravnavi otroke s težavami zapisovanja. Pričakujem, da bodo izsledki raziskave koristili učiteljem in staršem otrok ter jih osvestili o razlogih za slabše zapise narekov otrok.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: skupinski narek, fonološki procesi, disortografija, disgrafija, logopedska diagnostika
    Število strani: 99
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Martina OzbičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11360585)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4223
    Datum vnosa: 30 Nov 2016 16:40
    Zadnja sprememba: 30 Nov 2016 16:40
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4223

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa