[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Odnos učencev petega razreda do angleške bralne značke

Lara Brajer (2016) Odnos učencev petega razreda do angleške bralne značke. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (982Kb)

    Povzetek

    Branje ima velik pomen v vsakdanjem življenju in tudi pri učenju. Pogost problem pri učenju branja tako v maternem, kot tudi v tujem jeziku je, da učenci ne berejo radi. Kot rešitev sem predlagala ekstenzivni bralni pristop k poučevanju in učenju branja v tujem jeziku. Utemeljila sem ga z ugotovitvami številnih raziskav, ki so pokazale, da so učenci, ki so bili udeleženi v programih ekstenzivnega branja, napredovali na več področjih tujejezikovnega znanja in bralnih spretnosti. V Sloveniji ta pristop ni uveljavljen. Najbolj množično poteka v obliki bralne značke. Zato sem raziskala, na kakšen način poteka sodelovanje učencev petega razreda v programu angleške bralne značke in kakšen je njihov odnos do le-tega. V raziskavo je bilo vključenih 209 učencev in učenk 5. razreda, ki so v šolskem letu 2015/16 sodelovali na tekmovanju za EPI angleško bralno značko. Ugotovila sem, da je njihov odnos do branja v angleškem jeziku in do angleške bralne značke pozitiven. Učence za sodelovanje na tekmovanju najpogosteje motivira to, da radi berejo v angleškem jeziku. Knjige za angleško bralno značko berejo v skladu z načeli ekstenzivnega branja: najpogosteje berejo doma, samostojno; pomen neznanih besed najpogosteje skušajo ugotoviti iz konteksta ter najraje berejo leposlovje. Rezultati so med učenci 5. razreda glede na spol pokazali statistično pomembne razlike v tem, kateri žanr knjig za angleško bralno značko jim je bil najbolj všeč. Ugotovila sem tudi, da so učenke 5. razreda uspešnejše od učencev 5. razreda na preizkusu iz angleške bralne značke, in da so učenci 5. razreda, ki so imeli boljšo zaključno oceno pri angleščini, dosegali boljše rezultate na preizkusu iz angleške bralne značke.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: učenje tujega jezika, ekstenzivno branje, stopenjsko berivo, angleška bralna značka
    Število strani: 56
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Mateja Dagarin FojkarMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11355977)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4214
    Datum vnosa: 29 Nov 2016 15:50
    Zadnja sprememba: 29 Nov 2016 15:50
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4214

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa