[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Usposabljanje učiteljev razrednega pouka za poučevanje učencev z disleksijo

Žaneta Jagerič (2016) Usposabljanje učiteljev razrednega pouka za poučevanje učencev z disleksijo. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2861Kb)

    Povzetek

    V teoretičnem delu magistrskega dela smo ugotavljali, kako raznolik je slovenski osnovnošolski prostor danes, tako z vidika učencev kakor tudi učiteljev, ki se počutijo bolj ali manj kompetentni za poučevanje te raznolike skupine učencev. Predstavili smo koncept inkluzije in pogoje, ki morajo biti izpolnjeni za uresničevanje inkluzije v šolah, ter navedli potrebne spremembe v slovenskem osnovnošolskem prostoru glede na trenutno stanje. Ugotovili namreč smo, da eden izmed pogojev uresničevanja inkluzije ni izpolnjen, in sicer usposobljenost učiteljev za poučevanje raznolike skupine učencev. Učitelji in drugi strokovnjaki s področja vzgoje in izobraževanja namreč poudarjajo, da učitelji potrebujejo več znanja o poučevanju učencev z učnimi težavami in da potrebujejo dodatna izobraževanja. Preverili smo, katere oblike profesionalnih usposabljanj imajo naši učitelji na voljo, nato pa še predstavili pomanjkljivosti obstoječega sistema ter smernice za pripravo in izvedbo učinkovitih profesionalnih usposabljanj za slovenske učitelje v prihodnje. Zanimalo nas je tudi, kako se nadaljnjega profesionalnega razvoja lotevajo zunaj slovenskih meja, zato smo predstavili še oblike in modele učinkovitih profesionalnih usposabljanj iz tujine. Na koncu teoretičnega dela smo definirali še učence z disleksijo in jih s slovenskega vzgojno-izobraževalnega vidika umestili glede na izrazitost njihovih težav. Predstavili smo tudi podporo in pomoč, ki sta predvideni za to skupino učencev v Sloveniji, ter pomen učitelja in njegove usposobljenosti za šolsko uspešnost učencev z disleksijo. V raziskovalnem delu smo predstavili rezultate naše raziskave, znotraj katere smo načrtovali, izvedli in sprotno evalvirali petdelno usposabljanje za učitelje razrednega pouka z naslovom Disleksija – prilagoditve in strategije dela, v katero je bilo vključenih 25 učiteljic razrednega pouka iz petih pomurskih osnovnih šol. Namen je bil ugotoviti učinkovitost našega profesionalnega usposabljanja glede na napredek učiteljic, izkazan po koncu srečanj, preveriti učinkovitost prilagoditev in strategij dela, ki so bile predmet naših usposabljanj, v praksi, ter uporabnost gradiva, ki so ga učiteljice dobile pred vsakim srečanjem. Ob upoštevanju slovenskih in tujih priporočil ter na osnovi ugotovitev našega profesionalnega usposabljanja smo nato še predstavili smernice za učinkovitejše načrtovanje in izvajanje profesionalnih usposabljanj učiteljev v prihodnje, namenjene njihovim izvajalcem.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: inkluzija, učenci z disleksijo, profesionalno usposabljanje učiteljev, oblike profesionalnega usposabljanja učiteljev, učitelji razrednega pouka
    Število strani: 186
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marija KavklerMentor
    asist. dr. Milena Košak BabuderSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11354953)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4210
    Datum vnosa: 29 Nov 2016 14:04
    Zadnja sprememba: 29 Nov 2016 14:04
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4210

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa