[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Participacija otrok pri prehranjevanju in spanju v vrtcu

Katja Krk (2016) Participacija otrok pri prehranjevanju in spanju v vrtcu. Magistrsko delo.

[img] PDF
Download (837Kb)

    Povzetek

    V teoretičnem delu magistrskega dela sem predstavila participacijo otrok v povezavi z dnevno rutino na področjih prehranjevanja in spanja v vrtcu. Izhajala sem iz predpostavke, da je spreminjajoči se proces predšolske vzgoje skozi čas povezan z razumevanjem podobe otroštva in otroka. Konvencijo o otrokovih pravicah (1989) sem obravnavala kot ključen dokument za vzpostavitev pomembnosti participacije otrok v procesu vzgoje in izobraževanja ter v nadaljevanju opisala spoznanja o otrokovi zgodnji kompetentnosti, nevarnostih participacije ter povezavo participacije s kakovostjo v pedagoškem procesu in vlogo odraslih v njej. Posebej sem poudarila koncept Reggio Emilia in pedagogiko poslušanja, pomen nenehnega (samo)izobraževanja strokovnih delavcev v predšolski vzgoji in zaključila s prikritim kurikulumom ter pomenom subjektivnih teorij v povezavi z dnevno rutino v vrtcu. Obenem sem izpostavila pomembnejše raziskave v slovenskem in tujem prostoru, ki so bile izvedene na to temo. Raziskovala sem, kakšne so izkušnje, ravnanja in mnenja strokovnih delavcev glede participacije otrok v drugem starostnem obdobju na področju prehranjevanja in spanja v Vrtcu Velenje. Še posebej so me zanimale razlike med mnenji otrok in strokovnih delavcev, obenem pa skladnost med mnenji strokovnih delavcev in njihovo dejansko prakso v vrtcu. Ugotavljala sem tudi, ali se v odnosu do participacije pri načrtovanju dejavnosti med strokovnimi delavci pojavljajo razlike glede na stopnjo izobrazbe. Za zbiranje podatkov sem uporabila kombinacijo kvalitativnega in kvantitativnega raziskovanja. Podatke sem pridobila z anketnim vprašalnikom in intervjuji z otroki. Rezultati so pokazali, da so strokovni delavci v Vrtcu Velenje participaciji naklonjeni, vendar se praksa nekoliko razlikuje od njihovih mnenj in stališč. Načrtovanje dejavnosti poteka pretežno tako, da dejavnosti izbere vzgojiteljica sama, vendar praviloma upošteva želje in ideje otrok. Podatki kažejo, da morajo otroci v večini oddelkov počivati na ležalnikih, dokler jim vzgojitelji ne dovolijo vstati, pri prehranjevanju pa poskusiti vsaj "pikico" ali pojesti vse, kar so si vzeli na krožnik. Otroci so v primerjavi s strokovnimi delavci predstavili izvirne ideje lastne vizije organizacije prostora. Glede na njihove odgovore se počutijo upoštevane, saj lahko sami izbirajo, s kom bodo sedeli pri jedi, v primeru, ko ne morejo pojesti, lahko hrano pospravijo. Tako strokovni delavci kot otroci se strinjajo, da bi moral biti prostor za počitek ločen, udobnejši in kot pomembno pravilo pri prehranjevanju izpostavljajo tiho govorjenje ali tišino, medtem ko se pogovarjanja med obroki ne spodbuja. Vpogled v različne perspektive udeležencev pedagoškega procesa bi lahko vplival na razumevanje pomembnosti nenehne samorefleksije in izobraževanja strokovnih delavcev, ki je ključnega pomena za morebitno spreminjanje subjektivnih teorij v izvedbenem kurikulumu vrtca.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: predšolski otrok, dnevna rutina, počitek in spanje v vrtcu, prehranjevanje v vrtcu, participacija otrok
    Število strani: 45
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Marcela Batistič ZorecMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11348041)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4194
    Datum vnosa: 28 Nov 2016 12:39
    Zadnja sprememba: 28 Nov 2016 12:39
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4194

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa