[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Raziskovanje s hidrogeli kot obogatitvena dejavnost pri pouku naravoslovja in tehnike za učence petega razreda osnovne šole

Tevž Globokar (2016) Raziskovanje s hidrogeli kot obogatitvena dejavnost pri pouku naravoslovja in tehnike za učence petega razreda osnovne šole. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1789Kb)

    Povzetek

    Le malo področij tako intenzivno vpliva na naš vsakdan kot predmetno področje naravoslovja in tehnike: ves čas smo podvrženi prisotnosti izdelkov in pripomočkov, katerih namen je dvig kakovosti našega življenja. Z odkrivanjem novih materialov prihaja do novih izdelkov in izboljšav obstoječih. Snovi, ki so v zadnjem obdobju deležne intenzivnega proučevanja, so hidrogeli. Brez njih si marsikdo težko predstavlja svoj vsakdan: iz njih so narejene kontaktne leče, nahajajo se v tudi v otroških plenicah. Pravi potencial hidrogelov se kaže v možnostih uporabe na zdravstveno-farmacevtskem področju, sintetiziranje novih vrst hidrogela pa omogoča uporabo tudi drugod, npr. pri obnavljanju poškodovanih tkiv. Hidrogeli so snovi, s katerimi se srečujemo, z njimi pa se bomo srečevali tudi v prihodnje. Vseeno ljudje o njih vejo zelo malo. Posebno osnovnošolci nimajo kaj veliko možnosti, da bi se s to snovjo srečevali v vsakdanjem življenju. Velika vrednost hidrogelov je v tem, da je njihove lastnosti enostavno prepoznati: ko učenec vidi, kako hidrogel absorbira vodo, si lažje predstavlja prednosti, ki jih ta lastnost prinaša kmetovalcem, ki s hidrogelom obogatijo zemljo. Poskusi s hidrogeli omogočajo tudi primerno urjenje v izvajanju poskusov ob upoštevanju korakov in načel naravoslovno-tehničnega raziskovanja. V magistrskem delu sem se ukvarjal s temo, ali je raziskovanje s hidrogeli primerna vsebina za obogatitvene dejavnosti, namenjene učencem, ki do predmetnega področja naravoslovje in tehnika kažejo višjo stopnjo zanimanja. Da poiščemo odgovor na to vprašanje, je potrebno ob pregledu literature oblikovati nabor poskusov, ki so primerni spoznavnim in raziskovalnim sposobnostim desetletnih učencev, te poskuse izvesti in dokumentirati ter nato izbor le-teh izpeljati skupaj z učenci. K bolj celostni sliki o raziskovani tematiki vodi tudi raziskano predznanje učencev o hidrogelih. Namen raziskovanja s hidrogeli je obenem usvajanje novega znanja o proučevanih snoveh in odkrivanje nepoznanih snovi mora prav tako omogočati tudi napredovanje posameznika na tem področju. Po optimiziranih poskusih in raziskanem predznanju učencev smo izvedli kvalitativno raziskavo s skupino petih učencev petega razreda osnovne šole. S skupino učencev smo izvedli pet vnaprej pripravljenih poskusov, učenci pa so sami načrtovali zadnjega, šestega. Preko spremljanja dela učencev med izvajanjem poskusov ter ob analizi intervjujev pred in po raziskovalnem delu smo ugotovili, da so hidrogeli primerni in zanimivi za raziskovalno dejavnost, saj so učenci, vključeni v raziskavo, oblikovali pozitivna stališča do dela z njimi in prikazali napredek v poznavanju hidrogelov, njihovih lastnosti in možnosti uporabe. Rezultati raziskave nakazujejo, da je oblikovana zbirka poskusov in načrtovano raziskovanje s hidrogeli prenosljivo v pouk naravoslovja in tehnike v okviru obogatitvenih dejavnosti. Samo magistrsko delo odpira tudi številna vprašanja o vpeljavi raziskovanja hidrogelov v pouk naravoslovnih predmetov po celotni izobraževalni vertikali.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: hidrogeli, načrtovanje poskusa, naravoslovje in tehnika, obogatitvene dejavnosti, učenje z raziskovanjem
    Število strani: 71
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Jerneja PavlinMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11340617)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4172
    Datum vnosa: 24 Nov 2016 13:10
    Zadnja sprememba: 24 Nov 2016 13:10
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4172

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa