[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Glasba kot sredstvo za lažje razumevanje likovnih pojmov in zakonitosti

Urška Jeraj (2016) Glasba kot sredstvo za lažje razumevanje likovnih pojmov in zakonitosti. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (3598Kb)

    Povzetek

    V magistrskem delu sem se osredotočila na povezavo med likovno in glasbeno umetnostjo na področju ritma, harmonije, kompozicije in tonskih ubranosti. V teoretičnem delu sem vsako področje raziskala z vidika likovnega in glasbenega jezika ter z vidika povezave med njima. V empiričnem delu sem najprej izvedla spletno anketo med učitelji likovne umetnosti v slovenskih osnovnih šolah, s katero sem ugotavljala, če menijo, da sta likovni in glasbeni jezik sorodna jezika, če menijo, da je glasba ustrezen pripomoček za pomoč pri razlagi likovnih pojmov in zakonitosti in v katerih primerih uporabljajo glasbeno teorijo in glasbene primere za pomoč pri razlagi likovnih pojmov in zakonitosti. Nato sem v akcijski raziskavi učence 5., 7. in 8. razreda na specifičen inovativen način z uporabo glasbene teorije in konkretnih glasbenih primerov poučevala preučevana področja. Ritem, harmonija, kompozicija in tonske ubranosti so v učnem načrtu, vendar se jih ne poučuje z uporabo glasbe in glasbenih primerov. V akcijski raziskavi sem zato ugotavljala vpliv take vrste poučevanja na razumevanje učencev. Primerjava rezultatov znanja učencev pred in po izvedbi učnih ur je pokazala boljše razumevanje likovnih pojmov, kar me spodbuja k nadaljnjem raziskovanju povezave med likovno in glasbeno umetnostjo in pripravi konkretnih učnih pripomočkov, kjer bom lahko učinkovito uporabila pridobljeno znanje.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: Medpredmetno povezovanje, glasbeni jezik, likovni jezik, harmonija, kompozicija, ritem, tonske ubranosti
    Število strani: 135
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. mag. Črtomir FrelihMentor
    viš. pred. dr. Uršula PodobnikSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11340105)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4171
    Datum vnosa: 24 Nov 2016 13:03
    Zadnja sprememba: 24 Nov 2016 13:03
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4171

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa