[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Izkušnje mladih priseljencev z osnovnošolskim izobraževanjem v Sloveniji

Urška Kadunc (2011) Izkušnje mladih priseljencev z osnovnošolskim izobraževanjem v Sloveniji. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1597Kb)

    Povzetek

    V diplomski nalogi se osredotočam na problem mladih priseljencev, ki se šolajo v Sloveniji. Kljub načelom multikulturalizma in interkulturne pedagogike evropske države zaznavajo, da je učni uspeh otrok migrantov slabši od ostalih učencev. Evropski svet išče rešitve, kako te pomanjkljivosti v izobraževalnih sistemih preseči, a so primeri dobre prakse precej osamljene točke na evropskem zemljevidu. V Sloveniji je situacija zelo specifična, saj glavni delež priseljencev prihaja iz držav nekdanje Jugoslavije, zakoni o izobraževanju otrok priseljencev pa so še zmeraj nedorečeni. Šole se morajo znajti po svoje, največji problem pa praviloma predstavlja učenje slovenskega jezika. Šole slabo skrbijo tudi za medkulturni dialog in ne nudijo otrokom priseljencem učenja maternega jezika in kulture, kot ga določa zakon. V empiričnem delu sem izvedla intervjuje z učenci priseljenci in jih povprašala, kako so doživljali osnovno šolo. Izkazalo se je, da do šole niso imeli visokih pričakovanj, želeli so si le čimprejšnje sprejetosti med vrstnike. V osnovni šoli so od učencev migrantov zahtevali nižji nivo znanja od vrstnikov, še posebej pri slovenščini. Rezultati kažejo, da je bilo premalo medkulturnega dialoga oz. spodbujanja učencev migrantov k ohranjanju lastne kulture in spoznavanju novega okolja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: migracije, multikulturalizem, otroci priseljenci, interkulturna/medkulturna vzgoja, šola, socialna integracija
    Število strani: 109
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Alenka KoboltMentor
    doc. dr. Jana Rapuš PavelSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8971593)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 417
    Datum vnosa: 21 Okt 2011 12:33
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 16:47
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/417

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa