[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Prednosti in slabosti poučevanja lastnega otroka v šoli

Katja Koprivšek (2016) Prednosti in slabosti poučevanja lastnega otroka v šoli. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1982Kb)

    Povzetek

    Šola je vzgojno-izobraževalna institucija. Učitelji imajo v šoli poglavitno vlogo pri vzgoji in izobraževanju otrok. Nemalokrat se zgodi, da so tudi učitelji starši, le redko pa učitelji lastne otroke tudi poučujejo v svojem razredu. V magistrskem delu s kvalitativno raziskavo želimo s pomočjo intervjujev ugotoviti razloge, zakaj se učitelji po Sloveniji odločijo oziroma ne odločijo, da bi učili lastne otroke v svojem oddelku, in raziskati nekatere možne posledice. Ugotoviti želimo, kako v takšnem razredu poskrbeti za čimbolj pravično obravnavo vseh otrok v razredu – kateri so morebitni problemi in občutljiva področja ter kako jih odpraviti. Intervju smo opravili s skupno dvanajstimi učitelji; s šestimi, ki so poučevali oziroma trenutno poučujejo svoje otroke in s šestimi učitelji, ki bi imeli možnost poučevanja svojega otroka, pa se za to niso odločili oziroma jim šola tega ni dovolila. Ugotovili smo, da na ustrezno vključenost otroka v pedagoški proces, še posebej na predmetni stopnji, vplivajo predvsem medosebni odnosi. Učitelj, ki poučuje svojega otroka, najprej premisli, ali bi se glede na njun odnos in značaj lahko ujela v šoli. Če se mu zdi, da bi dobro shajala skupaj v oddelku, potem učitelj sebe in otroka temeljito pripravi na delo v razredu. Zatakne pa se lahko pri drugih učiteljih (pogosteje na predmetni stopnji), saj se takrat pokaže njihov odnos do učitelja samega in posledično tudi do učiteljevega otroka. Rezultati omogočajo boljše razumevanje zapletenih odnosov in kompleksnih čustvenih odločitev, ki vključujejo tako učitelja kot enega izmed staršev kot tudi učenca v vlogi otroka učitelja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: učitelj kot eden od staršev, učenec, otrok, vzgoja, odnos, pravičnost
    Število strani: 130
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Janez KrekMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11331913)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4147
    Datum vnosa: 22 Nov 2016 13:03
    Zadnja sprememba: 22 Nov 2016 13:03
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4147

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa