[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razumevanje in doživljanje dodatne strokovne pomoči med učenci v osnovni šoli

Mojca Jereb Šifrar (2016) Razumevanje in doživljanje dodatne strokovne pomoči med učenci v osnovni šoli. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (767Kb)

    Povzetek

    Dodatna strokovna pomoč je namenjena premagovanju primanjkljajev, nudenju učne pomoči ter svetovalnim storitvam. Prav tako razvija funkcije teh učencev in jim tako pomaga k večji uspešnosti in samostojnosti. Da bi bila dodatna strokovna pomoč uspešna, je potrebno zadovoljiti več dejavnikov. Šola mora zagotoviti ustrezne strokovnjake, prostor za delo in pripomočke. Prav tako pomembno, pa je tudi dobro razumevanje in doživljanje dodatne strokovne pomoči (tako učencev s posebnimi potrebami, kot tudi njihovih sošolcev). Če učenci s posebnimi potrebami doživljajo DSP kot pomembno podporo pri njihovem šolanju, bo to vplivalo tudi na njihov uspeh. Prav tako pa na učence s posebnimi potrebami vplivajo tudi vrstniki, zato je pomembno tudi kako ti razumejo in doživljajo DSP. V svoji raziskavi sem z anketo skušala dobiti vpogled v doživljanje in razumevanje DSP. V empiričnem delu diplomske naloge sem analizirala doživljanje in razumevanje DSP med učenci s posebnimi potrebami in njihovimi vrstniki. V vzorec sem zajela 24 učencev s posebnimi potrebami in 173 učencev brez posebnih potreb iz treh osnovnih šol v okolici Kranja. Podatke sem zbrala s pomočjo dveh anketnih vprašalnikov, ki sem ju oblikovala za namene raziskave in sta zajemala 16 vprašanj zaprtega in kombiniranega tipa. Rezultati so pokazali, da učenci s posebnimi potrebami večinoma radi obiskujejo ure dodatne strokovne pomoči, kljub temu, da jim je zaradi tega dostikrat nerodno pred vrstniki. Tako učenci s posebnimi potrebami, kot učenci brez posebnih potreb, so pokazali ustrezno razumevanje dodatne strokovne pomoči. Na podlagi drugih raziskav in svojih izkušenj, sem pričakovala, da bo med različnimi skupinami (učenci, učenci s PP, dekleta, fantje, mlajši, starejši učenci), prišlo do več statistično pomembnih razlik pri odgovorih na vprašanja. To pa se je zgodilo le pri enem vprašanju, kjer so dekleta pokazala boljše poznavanje vrstnikov s posebnimi potrebami.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: programi vzgoje in izobraževanja, program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo, dodatna strokovna pomoč, doživljanje, razumevanje, stališča
    Število strani: 95
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    asist. dr. Suzana Pulec LahMentor
    doc. dr. Mojca Lipec StoparSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11331657)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4143
    Datum vnosa: 22 Nov 2016 08:43
    Zadnja sprememba: 22 Nov 2016 08:43
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4143

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa