[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Prilagojeno izvajanje vsebin športa za učenca s slepoto in slabovidnostjo (študija primera)

Karin Debevec (2016) Prilagojeno izvajanje vsebin športa za učenca s slepoto in slabovidnostjo (študija primera). Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1374Kb)

    Povzetek

    Učenci s posebnimi potrebami, med katere sodijo tudi učenci s slepoto ali slabovidnostjo, se vključujejo v različne vzgojno-izobraževalne programe, posledično so vključeni v vse vzgojno-izobraževalne predmete, med katere sodi tudi predmet šport. Zaradi pomanjkanja izkušenj na področju poučevanja učencev s slepoto ali slabovidnostjo so učitelji večkrat postavljeni pred izziv, kako učence s slepoto ali slabovidnostjo v predmet šport sploh vključiti. Cilj magistrskega dela je bil ugotoviti, katere so najpogostejše težave in prilagoditve, ki jih učenec s slepoto potrebuje pri posameznih vsebinskih sklopih učnega načrta za šport, katere cilje izbrani učenec dosega na področju znanja, gibalnih sposobnosti in socialno-čustveni ravni ter v katero od devetih stopenj Winnickovega modela vključevanja ljudi s posebnimi potrebami v športno dejavnost lahko izbranega učenca umestimo. Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V raziskavo magistrskega dela, ki je temeljila na študiji primera, smo vključili učenca s slepoto, ki je v šolskem letu 2015/16 obiskoval 1. razred osnovne šole s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo. Pri pouku športa smo opravili 60 ur nestrukturiranega opazovanja z udeležbo. Ugotovili smo, da izbranega učenca pri večini tematskih sklopov uvrščamo v 2. stopnjo Winnickovega modela, se pravi v redno športno dejavnost s prilagoditvami. Izbrani učenec lahko pri pouku športa sodeluje brez težav, vendar potrebuje določene prilagoditve in stalen nadzor ter pomoč spremljevalca. Poleg pridobljenega in izboljšanega praktičnega znanja je izbrani učenec v okviru pouka športa pridobil tudi novo teoretično znanje, ki ga zna uporabiti v praksi. Čeprav je opredeljen kot učenec s slepoto, je razvil pozitiven odnos do športa, s katerim se ukvarja tudi izven šole. Ugotovili smo, da lahko tudi učenec s slepoto enakovredno njegovim videčim sovrstnikom sodeluje pri različnih športnih dejavnostih.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: učenec s slepoto ali slabovidnostjo, individualiziran program, predmet šport, prilagoditve, inkluzija
    Število strani: 73
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tjaša FilipčičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11328329)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4135
    Datum vnosa: 21 Nov 2016 08:30
    Zadnja sprememba: 21 Nov 2016 08:30
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4135

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa