[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Obravnava deklice z avtističnimi motnjami in težjo motnjo v duševnem razvoju po metodi Floortime

Maja Jakob (2016) Obravnava deklice z avtističnimi motnjami in težjo motnjo v duševnem razvoju po metodi Floortime. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1853Kb)

    Povzetek

    V magistrskem delu je opisana metoda Floortime, ki sem jo preizkusila pri delu z deklico, staro 10 let in 9 mesecev, z avtističnimi motnjami in težjo motnjo v duševnem razvoju. Opazovala sem dekličin napredek na področju komunikacije in njeno funkcioniranje na posameznih razvojnih mejnikih po izvajanju intenzivnih obravnav po metodi Floortime. Raziskala sem dekličino komunikacijo, sledenje aktivnostim pri individualnih obravnavah in njeno aktivno vključenost v igro na začetku in na koncu obravnav. V samem teoretičnem izhodišču so pojasnjeni osnovni pojmi ter predstavljene značilnosti otrok z avtističnimi motnjami in otrok z motnjami v duševnem razvoju. Predstavila sem pristope in vrste obravnav za otroke z avtističnimi motnjami ter podrobneje opisala metodo Floortime, njene razvojne mejnike ter strategije in smernice za delo. V empiričnem delu je opisan potek študije primera, kjer sem z dvanajst tedensko obravnavo deklice z avtističnimi motnjami in težjo motnjo v duševnem razvoju želela bolje spoznati to metodo in ugotoviti, kako bo izvajanje metode vplivalo na dekličino komunikacijo in vedenje. Pri tem so mi bile v pomoč Ocenjevalna lestvica za sociopragmatične spretnosti avtorja Luigija Griolametta (prevod in priredba: Martina Ozbič, Damjana Kogovšek in Barbara Penko), Ocenjevalna lista za metodo Floortime Stanleya Greenspana (prevod in priredba: Sabina Korošec Zavšek) in avtorska ček lista za analizo dnevniških zapisov obravnav po metodi Floortime. Rezultati so pokazali manjše izboljšanje dekličine asertivnosti in responzivnosti po obravnavah po metodi Floortime. Izboljšalo se je tudi dekličino funkcioniranje na posameznih razvojnih mejnikih. Pri deklici je bil izmerjen manjši napredek pri doseganju 1. mejnika, doseganju in razvoju 2. mejnika, pri stabilnosti 3. mejnika, pri doseganju in razvoju 4. mejnika ter pri ohranjanju stabilnosti 6. mejnika. Ob koncu izvajanja metode Floortime je deklica bolje sledila aktivnostim pri individualnih obravnavah in bila aktivneje vključena v igro.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: avtistične motnje (avtizem), motnje v duševnem razvoju, metoda Floortime
    Število strani: 87
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Janez JermanMentor
    asist. dr. Damjana KogovšekSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11322953)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4125
    Datum vnosa: 18 Nov 2016 09:47
    Zadnja sprememba: 18 Nov 2016 09:47
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4125

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa