[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Evidentiranje likovno nadarjenih učencev v osnovni šoli

Nataša Pibernik (2016) Evidentiranje likovno nadarjenih učencev v osnovni šoli. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (6Mb)

    Povzetek

    Problem magistrskega dela se osredotoča v odkrivanje likovno nadarjenih učencev. Cilj je ugotoviti, kako trenutno poteka evidentiranje likovno nadarjenih učencev v osnovni šoli in podati sistematizirane smernice za odkrivanje likovno nadarjenih učencev, ki temeljijo na likovno-teoretskih izhodiščih. V teoretičnem delu sem se osredotočila na likovno nadarjene učence in postopek prepoznavanja le teh v osnovni šoli. Opisala sem komponente likovne nadarjenosti, znake in vidike, po katerih likovno nadarjenost opredelimo, likovni razvoj otroka in otroške risbe ter likovni jezik kot ključni faktor, na katerega se pri odkrivanju likovne nadarjenosti lahko naslonimo. Osredotočila sem se tudi na probleme, ki se pri odkrivanju likovno nadarjenih učencev porajajo. Kako vključiti v sam proces evidentiranja strokovno presojo učiteljev, ki temelji na likovnem jeziku in likovnem izražanju je bil zame največji izziv. Ker se problemi vežejo na strokovno nedodelana stališča, sem v svoji nalogi oblikovala likovno–teoretske kriterije za ugotavljanje kompleksnosti likovnih izdelkov, na podlagi katerih lahko ugotavljamo in prepoznavamo likovno nadarjenost učencev. Kot raziskovalni pristop sem uporabila teoretično raziskavo z metodo študija literature. V empiričnem delu me je zanimal sam proces evidentiranja. Kdo ga izvaja, kakšne težave se ob tem porajajo, kakšna so merila, ki so trenutno v veljavi, in kakšna je vloga likovnega pedagoga v tem procesu. Ugotavljala sem tudi, kako v praksi učitelji presojajo kompleksnost likovnih izdelkov učencev in s tem potencial za likovno nadarjenost in ali je njihovo znanje zadostno za strokovno in utemeljeno presojo. Zanimalo me je, ali so učenci, ki jih učitelji evidentirajo kot likovno nadarjene, upravičeno odkriti kot nadarjeni tudi glede na sistematizirana likovno-teoretska izhodišča, ki sem jih podala v teoretičnem delu. V empiričnem delu raziskave sem uporabila kavzalno neeksperimentalno metodo in cilje dosegla empirično. Kot raziskovalni pristop sem uporabila kvalitativno analizo. Do sedaj nisem zasledila sistematičnega pogleda in likovno-jezikovnih smernic za ugotavljanje in evidentiranje likovne nadarjenosti učencev. Svoj prispevek vidim kot pomoč učiteljem pri ugotavljanju kompleksnosti likovnih izdelkov ter delu z likovno nadarjenimi učenci.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: nadarjenost, likovna nadarjenost, evidentiranje likovno nadarjenih učencev, likovni jezik, izhodišča za evidentiranje likovne nadarjenosti
    Število strani: 105
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Jurij SelanMentor
    viš. pred. dr. Uršula PodobnikSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11322441)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4121
    Datum vnosa: 17 Nov 2016 13:46
    Zadnja sprememba: 17 Nov 2016 13:46
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4121

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa