[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Nevarne snovi, kot jih dojemajo osnovnošolci

Petra Bašek (2016) Nevarne snovi, kot jih dojemajo osnovnošolci. Magistrsko delo.

[img] PDF
Download (3642Kb)

    Povzetek

    Pri nas in v svetu vsak dan proizvedejo številne sintezne snovi, med katerimi je veliko takšnih, ki imajo vsaj eno izmed nevarnih lastnosti. Letna proizvodnja kemikalij na samem področju EU-15 tako znaša v zadnjem desetletju med 250 in 300 milijonov ton/letno, od tega delež toksičnih kemikalij presega 150 milijonov ton/letno. Posamezniki se pogosto ne zavedamo, da so takšne snovi postale tudi del našega vsakdanjika, kljub temu, da so na deklaracijah izdelkov označene z ustreznimi označbami – t. i. piktogrami. Pomembno je, da so učenci že od razredne stopnje naprej seznanjeni o prisotnosti teh snovi v izdelkih in s potencialnimi nevarnostmi, ki jih povzročajo, saj lahko tako pripomoremo k ustreznemu ravnanju z njimi, preprečimo nesreče in prispevamo k varovanju okolja. Hkrati je treba pri učencih s preventivnimi ukrepi razvijati tudi znanje o ustreznem ravnanju v primeru neželenih dogodkov povezanih z uporabo nevarnih snovi. V magistrski nalogi je bilo na vzorcu 545 učencev iz notranjske, gorenjske in osrednje slovenske regije (od 4. do 9. razreda) preučeno, kakšno je znanje učencev iz področja prepoznavanja nevarnih snovi v svojem okolju, varnega ravnanja z njimi in ukrepanja v primeru nesreč. Rezultati raziskave kažejo, da se znanje o varnem ravnanju z nevarnimi snovmi pri osnovnošolcih med 4. in 9. razredom na nekaterih preučevanih področij, npr. razumevanje pojma nevarne snovi in pomen oznak na nevarnih snoveh, postopoma razvija in nadgrajuje, na drugih (npr. poznavanje pomena uporabe osebne varovalne opreme pri delu z nevarnimi snovmi in pravilnega ravnanja v primeru nesreč z nevarnimi snovmi) pa ni bilo opaziti napredka v znanju učencev razredne in predmetne stopnje. Glede na ugotovitve raziskave in dejstva, da nas nevarne snovi obdajajo na vsakem koraku, bi bilo smiselno za učence omogočiti pridobivanje dodatnega znanja o vsebinah kemijske varnosti tudi preko obšolskih dejavnosti, za učitelje od razredne stopnje naprej pa organizirati usposabljanja s področja vključevanja obravnavane tematike v redni pouk.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: nevarne snovi, kemijska varnost, osebna varovalna oprema, razumevanje piktogramov, ravnanje v primeru nesreč z nevarnimi snovmi
    Število strani: 51
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Vesna Ferk SavecMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11320649)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4115
    Datum vnosa: 17 Nov 2016 10:17
    Zadnja sprememba: 17 Nov 2016 10:17
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4115

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa