[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Antiavtoritarnost in šola

Irena Lah (2016) Antiavtoritarnost in šola. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (978Kb)

    Povzetek

    V iskanju odgovora na vprašanje, zakaj se človeštvo, kljub vsesplošni demokratizaciji in dostopnosti javnega šolanja v razvitih družbah in kljub dosedanjemu skokovitemu znanstvenemu in tehnološkemu razvoju, še vedno srečuje z najosnovnejšimi človeškimi problemi, smo želeli raziskati vlogo avtoritete in antiavtoritarnosti v razmerju do šole pri neuspešnem soočenju in reševanju problemov človeštva. V ta namen smo najprej raziskali zgodovinske temelje nosilcev avtoritete v obliki tradicije, religije in razuma. Krščanstvo je prelomilo vezi s tradicijo, moderna doba z religijo, nato je razum prevzel mesto temeljnega in neovrgljivega vira spoznanja. Vse do danes sta razum in znanost glavna avtoriteta in nova »religija«. Vzporedno z raziskovanjem temeljnih nosilcev avtoritete smo opazovali posamezne pojavne oblike avtoritete v vzgoji, skupaj z določenimi koncepti vzgojnih stilov, ki naj bi bili značilni za posamezna zgodovinska obdobja. Kljub temu, da so se vzporedno, skupaj z nosilci avtoritete, spreminjale tudi njene pojavne oblike ter vzgojni stili, tako znotraj družine kot tudi šole, v izpeljavi poskušamo pokazati, da imamo tudi danes težave z zastavljenimi vzgojnimi cilji, ki naj bi se kazali v samozavestnem, svobodnem, samostojnem, samoiniciativnem , avtonomnem, odgovornem, strpnem in nekonformističnem posamezniku, ki bi dosegal postkonvencionalne stopnje moralnega razsojanja. V iskanju vzrokov za nedoseganje zastavljenih vzgojnih in družbenih idealov, smo se nato s pomočjo različnih avtorjev ozrli na splošne družbene procese, ki se odvijajo v ozadju in ki doseganje zastavljenih ciljev zavirajo. Skupaj z izbranimi avtorji ugotavljamo, da kapitalizem povzroča družbeno krizo, ki se kaže v krizi avtoritete, izgubi zgodovinskega spomina, rasti apolitičnosti ter izgubi zaupanja človeštva v prihodnost. V nadaljevanju si nato ogledamo mehanizme slabljenja avtoritete učitelja v šoli preko odvzemanja njihove strokovne avtonomije ter birokratizacije, feminizacije, proletarizacije, racionalizacije in intenzifikacije njihovega dela. K temu procesu pripomorejo tudi permisivno indoktrinirani starši s svojimi nerealnimi pričakovanji. V nadaljevanju opažamo, da je s strani mednarodnih korporacij ogrožen obstoj države, kot zadnjega branika avtoritete v njeni politični legitimnosti. V iskanju rešitev, v zadnjem delu naloge poskušamo reflektivno ponovno povabiti avtoriteto t v zavest človeškega življenja in delovanja. Zaključujemo, da je od trka med Starim svetom, ki ga poosebljajo razsvetljenski ideali in Novim svetom, ki ga personificirajo profiti institucij korporativnega kapitalizma, odvisen sam obstoj zahodnoevropske civilizacije, skupaj z njenimi razsvetljenimi pridobitvami in ideali, tudi vzgojnimi.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: avtoriteta, šola, vzgoja, korporativni kapitalizem, antiavtoritarnost
    Število strani: 89
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Janez KrekMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11315529)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4102
    Datum vnosa: 16 Nov 2016 10:30
    Zadnja sprememba: 16 Nov 2016 10:30
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4102

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa