[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Ocenjevanje športne vzgoje v ljubljanski regiji

Petra Brvar (2011) Ocenjevanje športne vzgoje v ljubljanski regiji. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (748Kb)

    Povzetek

    Diplomsko delo prikazuje problematiko ocenjevanja športne vzgoje. Moj temeljni cilj in hkrati tudi razlog, zakaj sem se odločila za to temo, je bil preko literature in mnenj učiteljev o različnih načinih ocenjevanja dokazati nesmiselnost ocenjevanja športne vzgoje. V raziskavi je sodelovalo 136 učiteljev iz 29 osnovnih šol ljubljanske regije. Iz rezultatov raziskave je razvidno, da so učitelji številčno po posameznih šolah zelo slabo odgovarjali na vprašalnik. Na vsako šolo je bilo namreč po dogovoru z ravnateljem/ravnateljico poslanih približno 10–15 vprašalnikov. To pomeni, da je bil odziv učiteljev porazen. Učitelji, ki so odgovarjali na vprašalnik, so bili v povprečju stari 43 let. Povprečna delovna doba učiteljev je bila 19 let. To kaže na to, da so več kot desetletje nazaj diplomirani učitelji razrednega pouka dobili zaposlitev takoj po končanem študiju. Danes temu ni tako, saj je bila najnižja starost učitelja, ki je izpolnil vprašalnik, 26 let. Med učitelji, ki so odgovarjali na vprašalnik, so bili zajeti vsi možni nazivi, največ pa jih je imelo naziv svetovalec. Na osnovi naziva sem sklepala, da bodo rezultati raziskave boljši oz. predvsem strokovnejši, kot se je izkazalo. Na vprašalnik so odgovarjali učitelji od prvega do petega razreda. Število vprašalnikov, ki so jih rešili učitelji po posameznih razredih, je precej enakomerno. Vprašalnik je rešilo tudi sedem športni pedagogov, ki so športno vzgojo poučevali v devetem razredu. V vzorec merjencev so sicer sodili učitelji razrednega pouka in športni pedagogi, ki poučujejo v prvi in drugi triadi, a ker problem ocenjevanja športne vzgoje zajema celotno osnovno šolo, sem le teh sedem učiteljev ohranila v svoji raziskavi. Učitelji, ki so odgovarjali na vprašalnik, so v tekočem študijskem letu (2010/11) večinoma sami poučevali športno vzgojo. Majhen odstotek učiteljev je odgovoril, da športne vzgoje v tekočem letu ne poučujejo sami. To pomeni, da so jo poučevali v prejšnjih letih, a je sedaj zaradi starosti ne morejo več poučevati tako kvalitetno, zato so to delo prepustili mlajšim kolegom. Po nekaterih šolah pa je bil razlog v tem, da jo eno leto poučujejo sami, drugo leto pa jo namesto njih poučuje športni pedagog. Učitelji so v vprašalniku obkrožili, kateri tip ocenjevanje se jim zdi najbolj primeren v prvem triletju in kateri v drugem. Ob vsakem načinu ocenjevanja so zapisali svoje strinjanje oz. nestrinjanje z njim. Odločitev so podkrepili z argumenti. Podali so tudi svoje mnenje o neocenjevanju športne vzgoje in predloge za izboljšanje opisnega ocenjevanja. Rezultati raziskave so bili, kot sem pričakovala, v nasprotju z osnovnim ciljem športne vzgoje. Najpomembnejši rezultati raziskave so, da je za učitelje v prvi triadi najpomembnejši način ocenjevanja opisno ocenjevanje, v drugi triadi pa številčno. Glede na to, da je bilo opisno ocenjevanje v prvi triadi zelo močno zastopano, je ta način ocenjevanja zmagal tudi v skupnem, kot način ocenjevanja, ki se zdi učiteljem najbolj primeren. Zadnji najpomembnejši rezultat pa je bil, da se učitelji ne strinjajo z neocenjevanjem športne vzgoje. Na osnovi raziskave in rezultatov lahko podam sklep, da je ocenjevanje športne vzgoje resnično dilema in da imajo učitelji s področja ocenjevanja premalo znanja oz. napačno znanje.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: športna vzgoja, številčno ocenjevanje, besedno ocenjevanje, opisno ocenjevanje, športna vzgoja brez ocenjevanja, vseživljenjska športna aktivnost, kakovostno življenje
    Število strani: 134
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Vesna ŠtembergerMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8942153)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 410
    Datum vnosa: 21 Okt 2011 07:53
    Zadnja sprememba: 21 Okt 2011 07:53
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/410

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa