[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razvijanje ustvarjalnosti pri književnosti v 2. razredu osnovne šole

Katja Farkaš (2016) Razvijanje ustvarjalnosti pri književnosti v 2. razredu osnovne šole. Magistrsko delo.

[img] PDF
Download (5Mb)

    Povzetek

    Magistrska naloga v prvem delu na podlagi analize literature s področja pedagoške psihologije in didaktike književnosti predstavi pojem ustvarjalnosti ter z njim povezano divergentno mišljenje. Med dejavniki, ki pogojujejo razvoj ustvarjalnosti, so poudarjeni pomen vloge družine, otroške igre in vpliv šolskega okolja. Menim, da danes kljub zavedanju pomembnosti otroškega raziskovanja in ustvarjanja prevladuje vtis, da je ustvarjalnost v šoli nekoliko izrinjena iz učnega načrta ter povezana zgolj z estetskimi in s tehničnimi predmeti. Pri drugih predmetih tako večinoma ostane za drzne ideje učencev, drugačno mišljenje in vprašanja premalo časa ali je to celo nezaželeno. Predmet, ki je v teoretičnem delu naloge poudarjen, je književni pouk v osnovni šoli. Pri njem se načrtno uvaja elemente ustvarjalnosti, ki pridejo do izraza v fazi t. i. novih nalog, in sicer kot poglabljanje literarnega doživetja skozi ustvarjalno in poustvarjalno pisanje. Na podlagi predstavljenih teoretičnih spoznanj me je v empiričnem delu magistrske naloge najprej zanimalo, v kolikšnem obsegu v 2. razredu osnovne šole učbeniki izbranih predmetov učencem dopuščajo ustvarjalnost. Po vnaprej določeni kategoriji (tj. ali naloga vsebuje elemente ustvarjalnosti in koliko je takih ustvarjalnih vprašanj oz. dejavnosti znotraj naloge) sem analizirala učbenike za slovenščino, matematiko, spoznavanje okolja ter glasbeno umetnost in ugotovila, da je največ načrtovanih dejavnosti, ki spodbujajo ustvarjalnost in s tem divergentno mišljenje, pri književnosti. Drugi del raziskave se je navezoval na književni pouk; oblikovala sem ustvarjalne in poustvarjalne naloge za različne tematske sklope. Tu sem v vzorec vključila učence 2. razreda osnovne šole. Pri oblikovanju nalog sem upoštevala značilnosti razvojne faze literarne ustvarjalnosti učencev v tej starosti. Z načrtovanimi dejavnostmi sem pri njih želela spodbuditi, da premagajo strah pred napačnimi odgovori ter si pustijo razmišljati zunaj vzorcev. Ugotovila sem, da predstavljata odmik od realnega sveta in potovanje v svet domišljije marsikateremu učencu težavo ter pri tem občutijo tudi strah pred neznanim, napačnim. Kontinuirane ustvarjalne dejavnosti in kreativno pisanje pa so ob koncu raziskave pokazale napredek v njihovi sproščenosti, suverenosti v pisanju, izvirnosti ter s tem povezani ustvarjalnosti.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: književnost, mišljenje, divergentnost, konvergentnost, poustvarjalne naloge, ustvarjalne naloge, pobralne strategije
    Število strani: 117
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Igor SaksidaMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11309129)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4090
    Datum vnosa: 11 Nov 2016 16:06
    Zadnja sprememba: 11 Nov 2016 16:06
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4090

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa