[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vpliv dodatne gibalne aktivnosti na telesne značilnosti, gibalne sposobnosti in gibalne navade 7 do 9-letnih otrok

Rosana Dular (2016) Vpliv dodatne gibalne aktivnosti na telesne značilnosti, gibalne sposobnosti in gibalne navade 7 do 9-letnih otrok. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1753Kb)

    Povzetek

    Problem današnjega časa je sedeč način življenja. Vse manj je spontanega gibanja in vse več pasivnega preživljanja prostega časa. To vodi v prekomerno telesno težo in debelost, ki sta med pomembnejšimi dejavniki za nastanek številnih bolezni sodobnega sveta. Žal se tovrstni trendi kažejo že pri otrocih in zato je ključnega pomena, da namenimo dovolj pozornosti spodbujanju otrok h gibanju in oblikovanju spodbudnega okolja oziroma pogojev, ki omogočajo aktivno preživljanje prostega časa. V teoretičnem delu so prikazana strokovna spoznanja na tem področju. Pomembna naloga odgovorne družbe, predvsem pa staršev in učiteljev je zagotoviti vsakodnevno gibalno aktivnost otrok in omejiti negativne vplive sodobnega načina življenja. Kljub deklarativno višjem zavedanju pomena in vloge dejavnikov zdravega življenjskega sloga pa še vedno ugotavljamo pomanjkanje vključevanja gibalnih in športnih vsebin ter nadaljevanje trenda zdravstvenih težav, ki še vedno narašča. To nakazuje, da so obstoječe intervencije še vedno premalo intenzivne ali pa ponujene otrokom na neustrezen način in jih slednji ne sprejmejo. Ena izmed možnosti, ki jih danes lahko ponudi šola, so dodatne gibalne/športne dejavnosti (GŠD) v okviru podaljšanega bivanja. Te so namenjene obogatitvi rednega pouka športa, seznanjanju otrok z različnimi oblikami športne aktivnosti in navajanju otrok na aktivno preživljanje prostega časa. Naše izhodiščno raziskovalno vprašanje je, ali in koliko izbrane dodatne intervencije vplivajo na telesne značilnosti in razvoj gibalnih sposobnosti otrok. V raziskavi smo preverili vpliv dodatnih gibalnih/športnih vsebin. V ta namen smo organizirali enoletno longitudinalno raziskavo, v kateri je bila eksperimentalna skupina deležna posebne gibalne/športne intervencije. Pri intervenciji je bila eksperimentalna skupina deležna trikrat tedensko dodatnih gibalnih vsebin eno šolsko leto, medtem ko kontrolna ne. Izvedli smo testiranje telesnih značilnosti, gibalnih sposobnosti in gibalnih navad na začetku in koncu enoletnega obdobja. Po končanem enoletnem obdobju smo vrednotili učinkovitost izbrane intervencije na gibalne sposobnosti in telesne značilnosti otrok. Izvajana intervencija je vplivala na količino celokupne aktivnosti otrok v eksperimentalni skupini. Ugotovili smo, da aktivno preživljanje podaljšanega bivanja ni spremenilo telesnih značilnosti in večine gibalnih sposobnosti, razen preprečilo izgubo gibljivosti za -6.4%. Pri gibalnih navadah pa smo v eksperimentalni skupini ugotovili povečanje celokupne dnevne gibalne aktivnosti (11%), časa srednje (33%) in visoke (81%) intenzivne gibalne aktivnosti in zmanjšanje časa gibalne neaktivnosti (3%). Pod vplivom izbrane intervencije so otroci skupno preživeli za 46% več časa v srednji in visoki intenzivni gibalni/športni aktivnosti (GŠA). Celokupna gibalna/športna aktivnost (GŠA) pa se je povečala za 16%. Sklenemo lahko, da izbrana intervencija spremeni gibalne navade, a verjetno smo jo izvajali premalo časa, da bi pustila učinke tudi na telesnih značilnostih in gibalnih sposobnostih, ki so v tem starostnem obdobju tudi pod zelo intenzivnim vplivom rasti in razvoja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: otroci, gibalna aktivnost, šport, merilnik pospeška, življenjski slog
    Število strani: 116
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    dr. Rado PišotMentor
    izr. prof. dr. Vesna ŠtembergerSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11308617)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4082
    Datum vnosa: 11 Nov 2016 14:14
    Zadnja sprememba: 11 Nov 2016 14:14
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4082

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa