[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Lik učitelja in kakovost osnovne šole

Petra Maček (2016) Lik učitelja in kakovost osnovne šole. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Šola je v času intenzivne globalizacije postavljena pred številne izzive. Vse več pozornosti se posveča zadovoljstvu ciljnih javnosti šole (učiteljev, učencev, staršev). Uporabniki šole njeno kakovost ocenjujejo na podlagi osebnosti in strokovnosti učiteljev. Zanimajo nas razlike med pomembnostjo in dejanskim stanjem, v povezavi z osebnostjo učitelja, njegovo strokovnostjo, osebnimi vrednotami, medosebnimi odnosi in delovnimi razmerami na osnovnih šolah v Mestni občini Ljubljana. Magistrsko delo v teoretičnem delu predstavlja nekatere zakonske podlage za delovanje slovenskega osnovnošolskega izobraževanja, lik učitelja z vidika osebnosti in strokovnosti, vrednote učiteljev, medosebne odnose in delovne razmere na osnovnih šolah. Na podlagi teorij in izsledkov že opravljenih raziskav skuša opredeliti tudi pojem kakovosti šole in zadovoljstva uporabnikov. V teoretičnem delu z uporabo metode deskripcije in kompilacije analizira vsebine relevantne tuje ter domače strokovne literature in drugih virov s področja osnovnošolskega sistema v Sloveniji (zakonodaja, razvoj, cilji, trajanje, skrb za kakovost) in vloge učitelja (lastnosti, vrednote, vloga, kompetence, medosebni odnosi) pri tem. V empiričnem delu je predstavljena izvedena kvantitativna raziskava ‒ evalvacija lika učitelja, osebnih vrednot učiteljev, medosebnih odnosov in delovnih razmer z vidika učiteljev na osnovnih šolah v Mestni občini Ljubljana. V empiričnem delu raziskave smo uporabili kvantitativno metodo raziskovanja. V raziskavo smo vključili učitelje (namenski vzorec), ki poučujejo v 48 javnih in 3 zasebnih osnovnih šolah v Mestni občini Ljubljana. Z raziskavo smo ugotovili, da obstajajo pomembne razlike med oceno pomembnosti in oceno dejanskega stanja posameznega kazalnika kakovosti in zadovoljstva, kot so osebnost učitelja, njegova strokovnost, osebne vrednote, medosebni odnosi in delovne razmere na osnovnih šolah. Rezultati kažejo, da so pričakovanja učiteljev v zvezi s svojo vlogo v šoli, odnosi v šoli in s pogoji, ki jih imajo za delo, bistveno večja, kot jim je v tem trenutku omogočeno oziroma dano. Ugotovitve raziskave bodo ravnateljem osnovnih šol lahko v pomoč, saj si bodo z njimi pomagali pri načrtovanju, organiziranju, vodenju in nadzoru v osnovni šoli, na osnovi raziskave pa smo zasnovali tudi nekatere predloge za izboljšave.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: kakovost, lik učitelja, osebne vrednote, medosebni odnosi, delovne razmere, stalno strokovno izpopolnjevanje
    Število strani: 98
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Janez KrekMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11306057)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4079
    Datum vnosa: 11 Nov 2016 14:12
    Zadnja sprememba: 11 Nov 2016 14:12
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4079

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa