[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Pregled uspešnosti reševanja izbranih fizikalnih nalog raziskave TIMSS z vidika tematike, kognitivne stopnje in strukture nalog v primerjavi z nalogami v učbenikih in delovnih zvezkih

Medina Alagić (2016) Pregled uspešnosti reševanja izbranih fizikalnih nalog raziskave TIMSS z vidika tematike, kognitivne stopnje in strukture nalog v primerjavi z nalogami v učbenikih in delovnih zvezkih. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1443Kb)

    Povzetek

    Ena izmed raziskav, s katero ugotavljajo naravoslovno in matematično znanje učencev, je raziskava TIMSS. Gre za mednarodno raziskavo trendov znanja matematike in naravoslovja, ki se izvaja v četrtem in osmem razredu osnovnošolskega izobraževanja. Raziskava omogoča primerjavo znanja iz matematike in naravoslovja med osnovnošolskimi vrstniki po celem svetu. Izvaja se v razmiku štirih let. Pri tem se določen del nalog ponovno uporabi v preizkusih znanja naslednje raziskave. Zaradi ponovitve nalog je analiza dosežkov učencev primerna za merjenje znanja o točno določenih vsebinah. V diplomski nalogi sem uporabila naloge dveh raziskav TIMSS, ki se sicer ne ponovijo, vse pa so povezane s fizikalnimi tematikami. Cilj diplomske naloge je ugotoviti povezanost med fizikalnimi nalogami raziskav TIMSS 2003 in TIMSS 2011 in dosežki učencev z vidika tematike, kognitivne stopnje in strukture nalog. V okviru tega sem si zastavila naslednje cilje: izbrati fizikalne teme, ki najbolje opišejo vsebinske sklope učnih načrtov naravoslovja in fizike.; iz omenjenih raziskav TIMSS izločiti naloge s fizikalno tematiko in jih uvrstiti v tabele glede na snov in glede na kognitivno stopnjo; vrednotiti izbrane naloge glede na povezave med uspešnostjo reševanja in določeno tematiko, kognitivno stopnjo nalog, ter strukturo nalog. Naloge sem analizirala glede na temo, pri kateri so bili učenci najbolj ali najmanj uspešni pri posamezni kognitivni stopnji. Za posamezno tematiko sem ugotavljala povezanost med kognitivno stopnjo nalog in uspešnostjo učencev. Iskala sem tudi povezave med strukturo nalog in uspešnostjo reševanja. Rezultati analize kažejo, da so učenci bolj ali manj uspešni pri temah, ki se tekom osnovnošolskega izobraževanja ponovijo večkrat, vendar konkretnih povezav med tematikami, ki so pogosteje obravnavane, in uspešnostjo reševanja, nisem našla. Pokazalo se je namreč, da so bili učenci enako uspešni tudi pri tematikah, ki se v učnih načrtih pojavijo le nekajkrat. Poleg tega so uspešnejši pri nalogah zaprtega tipa in nalogah, ki vsebujejo kratko besedilo brez zahtevnejših izrazov in pojmov. Ugotovila sem, da so učenci uspešnejši pri nalogah, ki opisujejo situacije vsakdanjega življenja, ob tem pa so povezane tudi s fizikalnimi pojavi.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: TIMSS, učni načrt, kognitivne stopnje
    Število strani: 69
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Katarina SusmanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11305545)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4078
    Datum vnosa: 10 Nov 2016 14:32
    Zadnja sprememba: 10 Nov 2016 14:32
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4078

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa