[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Dotik v kiparstvu in v družbi

Anja Kopač Lautar (2016) Dotik v kiparstvu in v družbi. Magistrsko delo.

[img] PDF
Download (4069Kb)

    Povzetek

    Zakaj dotik? Ker je eden izmed naših čutov in kot tak prispeva celostnemu dojemanju in optimalnemu razvoju intelektualnih, čustvenih in kreativnih sposobnosti. Bolj pomembno vprašanje je: zakaj ne dotik? Kaj in kdaj se je zgodilo, da smo se odločili prvinski čut, pomemben in odgovoren za oblikovanje in razvoj vrste intelektualnih in čustvenih predstav, sistematično zatirati in zanemarjati, ne le v domeni umetnosti, temveč na vsakem koraku? Med iskanjem odgovora sta se razkrili širina in kompleksnost vprašanja: fiziologija procesa zaznavanja, zgodovina umetnosti, kiparstvo, sociologija, antropologija in psihologija so se začele med seboj prepletati in dopolnjevati. V prvem poglavju magistrske naloge predstavim proces zaznavanja, ki je edinstven za vsakega posameznika in v katerem ključno vlogo igrajo družba, kultura in vzgoja. V drugem poglavju predstavim razvoj kiparstva od Egipta do danes in ga povežem z družbenim dogajanjem. Preplet kiparstva, zgodovine, antropologije in sociologije je predstavljen glede na slogovne stile in ne kronološko. Sledita poglavji, v katerih na področju lastnega umetniškega izraza in pedagoškega dela predstavim in raziščem nekatere možnosti za vključitev dotika v umetnost. Ravno tako predstavim načine, s katerimi lahko v šoli spodbujamo uporabo dotika za sproščanje, razvoj domišljije in prebujanje zavesti o pomembnosti uporabe vseh čutov.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: Kiparstvo, dotik, čuti, antropologija, sociologija, psihologija
    Število strani: 113
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. spec. Mirko BratušaMentor
    izr. prof. dr. Janez KrekSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11302729)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 4073
    Datum vnosa: 09 Nov 2016 16:32
    Zadnja sprememba: 09 Nov 2016 16:32
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/4073

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa